سرپولکی گفت: باید از نخبگان علمی حمایت شود تا فرار آن‌ها به دانشگاه‌های خارج از کشور کاهش یابد.

راهکار پیشگیری از فرار نخبه‌ها به خارج از کشور/ فعالیت استادان بازنشسته ایرانی در کشورهای خارجیحسین سرپولکی استاد نمونه کشور و عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: افزایش پیدا نکردن حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها باعث بروز مشکلات مختلفی در حوزه علم و فناوری می‌شود، متاسفانه دیدگاه نادرستی نسبت به دریافتی حقوق این اعضاء وجود دارد.

 وی ادامه داد: موضوع بازنشستگی استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا برخی از استادان بازنشسته بسیار با تجربه هستند و در بحث تحقیق و پژوهش توانایی خوبی دارند اما بازنشستگی آن‌ها ممکن است باعث قطع ارتباطشان با دانشگاه و حوزه‌های علمی شود.

افزایش نیافتن حقوق اعضای هیئت علمی باعث کاهش فعالیت‌های علمی پژوهشی

 سرپولکی عنوان کرد: زمانیکه اعضای هیئت علمی به خصوص استادان جوان با مشکلات معیشتی رو به رو باشند دیگر نمی‌توانند به خوبی به کار تحقیق و پژوهش در رشته خود بپردازند.

 استاد دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه توجه به سیاست‌های توسعه‌ای و حمایت از بدنه دانش مانع از فرار نخبگان علمی از کشور می‌شود، تاکید کرد: باید از نخبگان علمی حمایت کافی شود تا از فرار آن‌ها به دانشگاه‌های خارج از کشور جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: اعضای هیئت علمی پس از بازنشستگی در ایران در کشورهای دیگر مشغول به کار و فعالیت‌های علمی می‌شوند اما همه آن‌ها علاقه زیادی به فعالیت در داخل کشور دارند به همین دلیل باید شرایط خوبی برای آن‌ها مهیا کرد.

ثبات حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها باعث کاهش انگیزه  استادان جوان 

 سرپولکی یادآور شد: افزایش پیدا نکردن حقوق اعضای هیئت علمی اهمیت علم و دانش و همچنین انگیزه را  در استادان جوان کاهش می‌دهد و ممکن است باعث کم شدن میزان پژوهش‌های علمی در کشور شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.