رئیس دانشگاه علم و صنعت از راه اندازی ۲۳ پروژه مشترک در سطح ملی میان این دانشگاه و آلمان خبر داد.

راه اندازی ۲۳ پروژه مشترک در سطح ملی میان دانشگاه علم و صنعت و آلمانبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت در نشست خبری روز علم ایران و آلمان که در حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد، گفت: این دانشگاه هشتم و نهم اسفند ماه سال جدید میزبان مراسم روز علم ایران و آلمان است که این برنامه با هماهنگی وزارت علوم کشورمان و آلمان برگزار می شود.

وی ادامه داد: دانشگاه علم و صنعت متولی ارتباط با کشور آلمان است و بنابراین این مسئولیت به این دانشگاه داده شده است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: قرار است در این جلسه 60 مسئول نهادهای پژوهشی دانشگاه های ایرانی و 50 دانشگاه از سراسر ایران  با   آلمان همکاری داشته باشند و همچنین قرار است برخی پروژه های میان این 2 کشور مورد بررسی و تبادل قرار بگیرد.

برخورداری افزود: در این جلسه که میان 2 کشور برگزار می شود، قرار است یک صندوق مشترک پژوهشی برای انجام حمایت از کارهای پژوهشی میان 2 کشور راه اندازی شود؛ همچنین راه اندازی۲۳ پروژه مشترک در سطح ملی میان دانشگاه علم و صنعت و آلمان در دسنور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: در واقع این نشست در پی مذاکرات مستمر میان وزارت علوم کشورمان با کشور آلمان انجام شده و در حقیقت برنامه های مهمی از نظر کارهای پژوهشی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: در واقع این همکاری نقشه راهی میان ارتباطات بین المللی میان 2 کشور است و همچنین بحث های مهمی در این نشست از قبیل حمل و نقل، انرژی، باستان شناسی و حوزه های پزشکی مورد بحث و تبادل قرار می گیرد.

برخورداری گفت: در کنار این نشست جلسات کاری وزرای علوم ایران با کشور آلمان در زمینه اعزام دانشجو و فرصت های مطالعاتی میان 2کشور برای گسترش کارهای آموزشی انجام می شود.

وی در خصوص صندوق مشترک میان 2 کشور گفت: قرار است در این صندوق مشترک حدود 400 هزار یورو از طرف ایران و 400 هزار یورو از کشور آلمان  برای همکاری های فی ما بین در نظر گرفته شود.

برخورداری افزود: حدود 6 ماه پیش از طرف وزارت علوم ایران و آلمان 23 پروژه در سطح ملی برنامه ریزی و تعریف شده است، در واقع این نشست می تواند همکاری های بین المللی را میان 2 کشور گسترش دهد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت از ایجاد دفتری در آلمان خبر داد و گفت: ما دفتری در آلمان برای کارهای بین المللی میان 2 کشور اجاره کرده ایم تا از این طریق بتوانیم گسترش کارهای بین المللی را به اجرا دربیاوریم.

برخورداری از دوره های مشترک میان این دانشگاه و دانشگاه فرانسه خبر داد و گفت: ما همچنین برگزاری دوره های مشترکی میان فرانسه و دانشگاه علم و صنعت داریم که قرار است دانشجویان بخشی از واحدهای درسی خود را در این دانشگاه و بخشی دیگر را در فرانسه پاس کنند.

وی در خصوص بودجه این دانشگاه گفت: باید با شرایط دشوار بسازیم، یعنی اینکه نباید به دلیل نبود بودجه کارهای خود را متوقف و یا عملیاتی نکنیم و لازم هم نیست بودجه را دولت به ما بدهد، باید بخشی از آن را خودمان برای کارهای دانشگاهی پرداخت کنیم.

برخورداری افزود: در حال حاضر این دانشگاه حدود 100 دانشجو خارجی دارد و امیدواریم روابط گسترش بین الملل در دانشگاه بهتر شود.

وی یادآور شد: در این نشست 150 نفر از دانشگاهیان از بخش های پژوهش و بین الملل دستگاه های اجرایی نیز حضور دارند.

انتهای پیام/

گسترش همکاری‌های دانشگاه علم و صنعت و آلمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار