کنعانی گفت: امروزه‌ شاهد حضور شرکت‌هایی هستیم که با روابط‌ وارد صنعت مترو شده‌اند و این شرکت‌ها هیچ دانشی‌ ندارند‌.

جولان شرکت‌های رابطه‌ای در مترو/ 3 هزار میلیارد تومان هزینه تجهیز متروبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افشین‌ کنعانی‌ معاون کل اداره تجهیزات راه‌ آهن تهران و حومه‌ در سومین‌ دوره‌ تجلیل‌ از برترین‌های‌ پژوهش‌ و فناوری که در پژوهشکده‌ هنر و معماری برگزار شد‌، با اشاره به‌ هزینه‌های‌ تجهیزاتی‌ مترو گفت: بر اساس‌ برآوردهای‌ هزینه‌ای برای تجهیز‌ کردن مترو‌ به 3 هزار میلیارد تومان پول‌ احتیاج داریم‌.

 معاون کل اداره تجهیزات راه‌ آهن تهران و حومه‌ با اشاره‌ به‌ این موضوع‌ که‌ جهاد دانشگاهی‌ پتانسیل‌ بالایی دارد‌، گفت: توانایی‌ جهاد برای استفاده از دانش‌ در شرکت‌ مترو‌ بسیار بالا است‌ و امیدواریم که از پتانسیل جهاد دانشگاهی‌ برای‌ تجهیز‌ کردن‌ صنایع مترو‌ استفاده کنیم‌.

 وی ادامه داد: امروزه‌ بسیاری از تجهیزات از کشورهای‌ خارجی‌ وارد می‌شود اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که این کشور خانه ما است و خودمان باید‌ آن را بسازیم‌.

ضرورت فراهم کردن شرایط برای ممانعت از خروج نخبگان

 کنعانی‌ با اشاره به این موضوع که دانشجویان و اساتید‌ ما از دانش بالایی برخوردار هستند، گفت:  نقط‌ ضعف‌ عدم به کارگیری درست دانش افراد است و همین موضوع سبب می‌شود که دانشجویان ما به کشورهای‌ دیگر بروند‌ و  آنجا تبدیل‌ به مدیرعاملانی‌ موفق‌ و بزرگ‌ شوند. باید راهی پیدا کنیم تا از فرار نخبگان جلوگیری کنیم‌.

 معاون کل اداره تجهیزات راه‌ آهن تهران و حومه‌ با اشاره به این موضوع که شرکت‌های ما از لحاظ ‌دانش فنی‌ ضعیف‌ هستند، تصریح کرد: امروزه‌ شاهد حضور شرکت‌هایی هستیم که با روابط‌ وارد صنعت مترو شده‌اند و این شرکت‌ها هیچ دانشی‌ ندارند‌، باید کاری کنیم‌ تا شرکت‌های بزرگی که از وجود دانشمندان‌ و نخبگان‌ بهره‌ می‌برند به صنعت مترو ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار