سفیر پیشین ایران در لبنان گفت: آمریکا در تلاش است در عراق و سوریه با همکاری تروریست‌ها راه مقاومت را مسدود کند.

//احمد دستمالچی سفیر پیشین ایران در لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،؛ درباره افزایش همکاری اسرائیل و امارات در منطقه اظهار کرد: معتقدم ائتلافی آمریکایی- صهیونیستی در منطقه به رهبری عربستان شکل گرفته است که امارات هم جزء این ائتلاف به شمار می‌آید.

وی افزود: این ائتلاف در تلاش است با رژیم صهیونیستی به طور کامل هماهنگ باشد تا به مبارزه و مقابله با محور مقاومت بپردازد.

دستمالچی ادامه داد: طبیعی است امارات که در این ائتلاف قرار دارد همه همکاری‌های خود از جمله همکاری اقتصادی‌اش را با رژیم صهیونیستی گسترش بدهد، از این رو روابط پشت پرده این کشور با عربستان در حال آشکار شدن است.

سفیر پیشین ایران در لبنان اضافه کرد: بحرین نیز جزء ائتلاف امارات و عربستان قرار دارد و سیاست آنها را در منطقه در پیش گرفته است.

وی همچنین درباره افزایش نیروهای نظامی آمریکا در شمال عراق، خاطرنشان کرد: آمریکا در تلاش است تا در شمال عراق و شرق سوریه مستقر شود و با همکاری عناصر داعش و نیروهای پ.ک.ک این مناطق را برای اهداف خود و تجزیه سوریه در دست بگیرد و در نهایت بتوانند راه مقاومت را مسدود کنند.

دستمالچی بیان کرد: آمریکا طرحی دراز مدت را در منطقه دنبال می‌کند به همین منظور نیروهایی در شمال عراق و سوریه مستقر کرده، اما احتمال موفقیت این کشور در خاورمیانه و دستیابی به اهدافش بسیار ضعیف است.

سفیر پیشین ایران در لبنان گفت: نیروهای مقاومت به صورت قدرتمند در عراق و سوریه حضور دارند و همان طور که داعش را سرکوب کردند نیروهایی که چشم داشتی به خاکشان داشته باشند، مورد تهاجم قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.