رئیس اداره محیط زیست شهرستان قلعه گنج گفت : دو قطعه هوبره و یک پرنده شکاری که زنده گیری شده بودند در دامان طبیعت رها سازی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عبدلله زاده رئیس اداره محیط زیست شهرستان قلعه گنج گفت :در پی تلاش محیطبان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قلعه گنج و در نتیجه همکاری و تعامل با جوامع محلی ساکن حاشیه تالاب جازموریان و منطقه حفاظت شده مارز قلعه گنج پاکسازی کامل مناطق مذکور از تله های زنده گیری پرنده مهاجر و ارزشمند هوبره صورت گرفت و در این راستا 2000حلقه دام جمع آوری و معدوم گردید.


وی افزود:همچنین امسال با توجه به آموزش ها و آگاه سازی های صورت گرفته به ساکنین روستاهای حوزه شهرستان در مقایسه با سنوات گذشته بیش از 70درصد کاهش تخلفات در خصوص زنده گیری و قاچاق هوبره به کشورهای حاشیه خلیج فارس را شاهد بودیم که از همکاری مردم و تلاش همیاران محیط زیست تقدیر و تشکر می شود.


پرنده مهاجر هوبره از اوایل پاییز تا اواخر فصل زمستان جهت زمستان گذرانی در دشت های تالاب جازموریان از کشورهای آسیای میانه به این منطقه مهاجرت می کند که در این میان بعضی سودجویان اقدام به قاچاق این پرنده به کشورهای حاشیه خلیج فارس می کنند.

انتهای پیام/ی

برگرداندن حیوانات به آغوش طبیعت

برچسب ها: محیط زیست ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار