مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اردبیل مستعد راه‌اندازی زیرساخت های گردشگری زمستانی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،کریم حاجی‌زاده صبح امروز در جلسه بررسی توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: اقلیم کوهستانی و سردسیر اردبیل ظرفیت قابل توجهی را برای گردشگری زمستانی فراهم ساخته که در همین راستا ایجاد تاسیسات زمستانی در این استان اولویت گردشگری در منطقه قرار گرفته است.

وی در مورد ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان اردبیل در حوزه گردشگری زمستانی افزود: ارتفاعات بالای سه هزار متر در مرکز و جنوب استان سبب شده این منطقه مستعد راه‌اندازی زیرساخت های گردشگری زمستانی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: از جمله راه‌اندازی این زیرساخت‌ها در شهرهای اردبیل، خلخال، مشگین‌شهر و سرعین امکان پذیر بوده و قابلیت‌های متعدد طبیعی و اقلیمی می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد تاسیسات گردشگری باشد.

حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه شعار مطرح شده «زمستان بیدار در اردبیل» با ایجاد تاسیسات محقق خواهد شد، گفت: در واقع با ایجاد زیرساخت‌ها توزیع زمانی و مکانی گردشگری را می‌توان عملی ساخت.

وی تصریح کرد: در کنار تقویت زیرساخت‌های گردشگری مناطق متناسب با استعداد هر منطقه، تاسیسات زمستانی باید رونق گیرد و میراث فرهنگی برای تحقق این مهم حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را دستور کار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: برای بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های استان در این حوزه اقداماتی از جمله راه‌اندازی تاسیسات گردشگری ورزشی، مجتمع‌های آبدرمانی و مراکز اقامتی مورد تاکید و حمایت است. 

انتهای پیام/ع

ایجاد تاسیسات گردشگری در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار