مدیرعامل مؤسسه خیریه دیابت استان اصفهان گفت:طبق آمار هم اکنون 11.6 درصد مردم اصفهان دیابت دارند و دو برابر این آمار هم در آستانه ابتلای به آن هستند، در حالی که نیمی از افراد دیابتی از بیماری خود خبر ندارند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،    احمد نیلفروشان  درخصوص فعالیت‌های مؤسسه خیریه دیابت اصفهان اظهار داشت: هدف از تشکیل این مؤسسه خیریه، ارائه خدمات مناسب پزشکی، بهداشتی درمانی و حمایتی به بیماران دیابتی و همچنین ایجاد تسهیلات برای تأمین ارتقای سطح سلامت این افراد است.

وی افزود: اساس کار این مؤسسه که در سال 1378 به وسیله هیأت مؤسس مرکب از اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، پزشکان و کارشناسان بهداشتی و درمانی و خانواده‌های دیابتی تأسیس شد، بر مبنای آموزش، کنترل و پیشگیری از دیابت است تا از ابتلای افراد در معرض خطر جلوگیری کرده و افراد مبتلا به دیابت با کنترل بیماری دچار عوارض نشوند و از زندگی باکیفیت مناسب‌تری با درمان مناسب برخوردار باشند.

مدیرعامل مؤسسه خیریه دیابت استان اصفهان گفت: این مؤسسه خدمات خود را از طریق بسته‌های آموزشی در قالب کنترل، آموزش و پیشگیری از بیماری دیابت و جلوگیری از عوارض زودرس و دیررس دیابت، هم در زمینه درمانی و هم در زمینه فرهنگی و رفاهی به بیماران ارائه می‌دهد.

 وی تصریح کرد: برگزاری اردوهای آموزشی، زیارتی، خدمات تفریحی و گردشگری، بازدید و دلجویی از مددجویان در منازل، تهیه و توزیع دستگاه‌های اندازه‌گیری قند خون و انسولین با قیمت پایین و همچنین انجام تست خون برای تشخیص وضعیت خون بیماران و برگزاری همایش‌های علمی آموزشی به مناسبت‌های مختلف، نظیر روز جهانی دیابت از دیگر فعالیت‌های این خیریه است.

نیلفروشان اذعان داشت: روز 23 آبان امسال همایشی به مناسبت روز جهانی دیابت با حضور افراد خیر و آحاد مردم پیرامون مسائل مربوط به دیابت به منظور فرهنگ‌سازی و آموزش، کنترل و پیشگیری برگزار شد، زیرا اگر بحث آموزش اساس کار قرار بگیرد افراد دیابتی دچار مشکلات عدیده‌ای مثل دیالیز، قطع شدن اندام یا نابینایی نخواهند شد.

وی با بیان این نکته که دیابت یک بیماری مزمن، سیستماتیک و شایع است، مطرح کرد: دیابت کم کم سیستم بدن را مانند چشم، کلیه، قلب و.. از کار می‌اندازد و اگر بیمار مواردی را که گفته می‌شود رعایت نکند، نابینایی، دیالیز و قطع اندام در انتظار او خواهد بود.

مدیرعامل مؤسسه خیریه دیابت استان اصفهان عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی در ارتباط با کودکان و نوجوانان دیابت نوع یک برگزار می‌شود تا مادران ضمن آشنایی با یکدیگر، انتقال تجربه و مبارزه با حس تنهایی در این موضوع، در خصوص تزریق انسولین و مسائل مربوطه، توسط دکترها و متخصصان حاذق آموزش ببینند.

وی ادامه داد: سمینارها و برنامه‌های مختلف غربالگری از هیأت‌های مذهبی تا فرهنگسراها و اداره‌ها نیز برگزار می‌شود، پیش از این هر جمعه با همکاری شهرداری در جاده سلامت غربالگری انجام می‌شد، به طور معمول هر جایی که میزان تحرک بیشتر و سن کمتری وجود دارد، آمار مبتلایان به دیابت نیز پایین است.

نیلفروشان خاطرنشان کرد: طبق آمار هم اکنون 11.6 درصد مردم اصفهان دیابت دارند و دو برابر این آمار هم در آستانه ابتلای به آن هستند، در حالی که نیمی از افراد دیابتی از بیماری خود خبر ندارند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.