مدیر شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل گفت: این شهرستان دو درصد بیشتر از میانگین کشوری مبتلا به دیابت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مسعود دهقانی امروز در جلسه با اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان شهرستان با اشاره به اینکه آمار بالای مبتلایان به دیابت در آران و بیدگل نگران کننده است، اظهار داشت: ۱۱ درصد از مرگ و میرها در آران و بیدگل بر اثر این بیماری است.

وی با اشاره به اینکه مردم شهر باید مراقبت های ویژه و پیشگیری های لازم را در زمینه مقابله با این بیماری انجام دهند، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۶ هزار نفر در آران و بیدگل مبتلا به دیابت هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل با اشاره به اینکه این بیماری همه قسمت‌های بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: نارسایی‌های کلیه و قطع عضوها به علت ابتلا به دیابت است.

وی به مرگ سالانه پنج میلیون نفر در دنیا بر اثر بیماری دیابت اشاره کرد و گفت: سبک زندگی و استفاده بیش از حد از مواد شیرینی در سبد غذایی خانواده از علل اصلی ابتلا به این بیماری خاموش در آران و بیدگل است.

دهقانی به ارائه خدمات در سطح مختلف به بیماران دیابتی در شهرستان اشاره و تصرح کرد: هم اکنون در هشت مرکز بهداشتی و درمانی آران و بیدگل خدمات به صورت رایگان و یا با تخفیفات ویژه انجام می شود.

وی در ادامه به تشریح برنامه های شبکه بهداشت برای ترویج فعالیت های خود مراقبتی برای خانواده پرداخت و گفت: در حال حاضر نزدیک هشت هزار سفیر خودمراقبتی در شهرستان مشغول فعالیت هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل افزود: از هر خانواده یک نفر به عنوان سفیر خودمراقبتی انتخاب شده است، سفیر خود مراقبتی وظیفه دارد پیام ها و آموزش های مربوط به این حوزه را در بین اعضای خانواده خود اطلاع رسانی و اجرا کند.

 

انتهای پیام/م

 

۶ هزار نفر در آران و بیدگل مبتلا به دیابت هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.