معاون بهداشت از بهره برداری 3100 پروژه بهداشتی در کشور تا پایان سال خبر داد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیسی معاون بهداشت گفت: در دولت یازدهم اتفاقات بسیار خوبی در حوزه سلامت افتاد. سال ها به این حوزه به خاطر محدودیت ها، توجه زیادی نشد. اما هم اکنون در حوزه سلامت شاهد اتفاقات خوبی درکشور و استان خوزستان هستیم.
 
رییسی افزود: پروژه‌های متعددی در حوزه های بهداشت و درمان کشور در حال انجام است. 162 پروژه برای استان خوزستان تعریف شده که 72 پروژه شروع شده و امروز شاهد افتتاح بخشی از این پروژه ها هستیم.
 
وی بیان داشت: با این پروژه‌ها که میانگین پیشرفت آن ها بالای 60 درصد است، نیازهای منطقه خوزستان در حوزه بهداشت در سطح اول بر اساس استاندارهایی که داریم، برطرف می شود.
 
وی ادامه داد: اولویت اول ما مناطق کمتر برخوردار است. استان خوزستان جزو اولویت های ماست. با کمک استاندار این پروژه ها عملیاتی می شوند زیرا براساس تفاهمنامه بخشی از اعتبارات به عهده استان خوزستان، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور و وزارت بهداشت است. ما سهم خود را قطعاً تخصیص خواهیم داد.
 
معاون بهداشت گفت: در 4 سال گذشته کمتر منطقه ای وجود دارد که پزشک نداشته باشد. سال 92 حدود 46 درصد مراکز روستایی و الان بالای 86 درصد پزشک دارند. 6200 پروژه در حوزه بهداشت تعریف شده که 4200 پروژه تا هفته دولت سال 97 بهره برداری می شود که از این تعداد بیش از 3100 پروژه تا آخر سال بهره برداری خواهد شد. بقیه پروژه ها هم پیشرفت 50- 60 درصدی دارند.
رییسی افزود: درباره آلودگی هوا در کلانشهرها باید گفت کار از دست یک وزارتخانه خارج است و همه باید دست به دست هم بدهند. احصاء مشکلات و تذکر دادن وظیفه ماست.

بحث داغ سیگار و مالیات بر سیگار 

وی با اشاره به این که بحث سیگار و مالیات بر سیگار الان در مجلس مطرح است، اظهار داشت: متاسفانه در کشور مصرف دخانیات سالانه 20 تا 30 هزار میلیارد تومان بر سلامت تحمیل می کند.
 
وی افزود: فقط یک کشور در دنیا پایین تر از ما مالیات بر سیگار می گیرد که آنهم افغانستان است. این معضل یعنی ترویج تولید سیگار و بیماری.
 
وی ابراز داشت: ترکیه 84 درصد مالیات بر سیگار دارد و ایران زیر 10 درصد. اگر این مالیات حذف شود در حالی که باید از سال 85 تا الان سالی 10 درصد افزایش می یافت، مشکلات بیشتر می شود. الان اگر این مالیات 30 درصد بود هم اکنون 12 هزار میلیارد تومان برای حوزه سلامت وصولی داشتیم.
 
وی افزود: سال 95 بودجه ما در پزشک خانواده شهری 2 هزار میلیارد بود که سال 96 هزار میلیارد تومان شد و سال 97 هم همان هزار میلیارد تومان است که با این پول نمی توان کارهای بزرگی انجام داد.
 
وی تصریح کرد: ما از طریق نمایندگان محترم مجلس خیلی حمایت شدیم و با حمایت بیشتر می توان کارهای بزرگتر انجام داد.
 
رییسی اظهار داشت: از حاشیه شهرها بازدید داشتیم و باید گفت اتفاقات بزرگی در این بخش ها افتاده است و انجام این 162 پروژه استان خوزستان را در حوزه بهداشت بی نیاز خواهد کرد.
 
گفتنی است در مراسم افتتاحیه 17 پروژه بهداشتی استان خوزستان که توسط ویدئو کنفرانس در مرکز جامع خدمات سلامت بخش اسماعیلیه اهواز برگزار شد، معاون سیاسی استاندار، رییس دانشگاه جندی شاپور و نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار