استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت دانش محور شدن بخش کشاورزی استان تأکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی در آیین جشن بهره برداری از ۵۳ طرح کشاورزی چهارمحال و بختیاری، با بیان اهمیت بالای تغذیه و معیشت مردم تأکید کرد: باید با حرکت دانش محور، در این حوزه تحول ایجاد کرد.

وی افزود: موانع و مشکلاتی از جمله کمبود بارش و مشکل کم‌آبی و کمبود تسهیلات از دلایل کاهش سهم اشتغال در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری است.

استاندار چهارمحال و بختیاری، با تأکید بر لزوم ایجاد کارخانجات صنایع تبدیلی، تکمیلی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در استان اضافه کرد: این صنایع باعث ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت مردم خواهد شد.

عباسی با اشاره به تولید سالانه ۲۴ هزار تن بادام در چهارمحال و بختیاری و صادرات ۱۵ هزار تن آن به خارج از کشور گفت: به علت نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی، این محصول با قیمت بسیار پایین به فروش می‌رسد.

وی افزود: زنجیره تولید تا عرضه محصولات کشاورزی باید به صورت کامل در استان تشکیل شود تا سبب بهبود اشتغال و درآمد و رضایت روستاییان و کشاورزان گردد.

گفتنی است: جشن بهره برداری از ۵۳ طرح و پروژه بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر، با حضور محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی، در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ف

صنایع تبدیلی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی ایجاد شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار