۲۲۰ تن ماهی قزل آلای فرآوری شده در بهمن ماه جاری از چهارمحال و بختیاری به کشور روسیه صادر شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ پرویز منصوری مدیر امور شیلات و آبزیان اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از صادرات ۲۲۰ تن ماهی قزل آلای فرآوری شده در بهمن ماه جاری از این استان به کشور روسیه خبر داد.

وی افزود: با ارائه کد تأیید فنی بهداشتی دامپزشکی جهانی به ۲۰ واحد تولید کننده شاخص آبزی پرور در استان، فرآیند صادرات ماهی سردابی با کیفیت به خارج از کشور فراهم شد.

منصوری یادآور شد: در نیمه نخست امسال نیز بیش از ۲۰ تن ماهی قزل آلای فرآوری شده با کد بهداشت جهانی به کشور امارات صادر شد.

وی اضافه کرد: وجود حدود یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مسیر آب‌های روان در سطح چهارمحال و بختیاری، امکان تولید ماهی سردابی با کیفیت را در استان فراهم کرده است.

منصوری همچنین از ذخیره سازی ۸۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در قفس‌های مستقر در دریاچه سد کارون چهار خبر داد و پیش بینی کرد: از این میزان بیش از ۸۰۰ تن ماهی در بهار سال آینده، جهت مصرف در بازار داخلی و خارجی صید شود.

گفتنی است؛ چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه بیش از ۲۴ هزار تن ماهی قزل آلا در بیش از ۳۰۰ مزرعه فعال پرورش ماهی سردابی استان، رتبه نخست تولید ماهیان سردابی کشور را دارا می‌باشد.

انتهای پیام/ز

صادرات ماهی سردابی قزل آلا به خارج از کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار