مدیر عامل شرکت اب و فاضلاب اذربایجان غربی گفت:۶۳ درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ رسول اکبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی عصر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تعداد شهر‌های تحت پوشش شبکه توزیع آب شرب سالم گفت: ۳۸ شهر استان با جمعیت ۲ میلیون ۱۳۰ هزار نفر تحت پوشش شبکه آب شرب سالم قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: ظرفیت تامین آب استان ۹ هزار ۷۰۳ لیتر در ثانیه است که ۵۱ درصد آن از آب‌های سطحی و ۴۹ درصد از آب‌های زیر زمینی تامین می‌شود.

اکبری با اشاره به تصفیه خانه‌های آب استان تصریح کرد: ۱۱ واحد تصفیه خانه آب در استان وجود دارد که با ظرفیت ۴ هزار ۹۴۹ لیتر در ثانیه کار می‌کنند.

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۱۱ شهر استان آذربایجان غربی دارای سامانه فاضلات هستند، افزود: این سامانه یک میلیون ۳۳۳ هزار نفر از جمعیت شهری استان معادل ۶۳ درصد تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند.

اکبری تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی ۳۸ طرح و ۹۷ پروژه آب و فاضلاب را از محل اعتبارات ملی، ملی استانی احیای دریاچه ارومیه، مصوبات سفر، زیرساخت مساکن مهر و با اعتبار بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۷۶ درصد در دست اجرا دارد.

وی ادامه داد: با اتمام عملیات اجرایی این پروژه‌ها ظرفیت تامین آب استان از ۹.۴ متر مکعب در ثانیه با ۲۸ درصد رشد به ۱۲ متر مکعب در ثانیه افزایش می‌یابد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آدربایجان غربی با اشاره به شاخص بهره مندی مردم از آب شرب سالم گفت: شاخص بهره مندی مردم از شبکه جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب از ۶۳ درصد به ۷۵ درصد ارتقا خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی اهم پروژه‌های در حال اجرا را احداث تصفیه خانه آب مهاباد، احداث برج آبگیر و تاسیسات آبرسانی مهاباد، احداث تصفیه خانه آب سلماس، احداث خط انتقال و تاسیسات آبرسانی سلماس، احداث تصفیه خانه فاضلاب گلمان ارومیه، احداث سامانه مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه، احداث سامانه مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب خوی، احداث سامانه فاضلاب ماکو، احداث تصفیه خانه آب پلدشت و افزایش ظرفیت منابع آب سطحی به میزان ۴۳/۳ میلیون مترمکعب در سال با بهره‌برداری از تصفیه خانه‌های مهاباد، سلماس، ربط، ایواوغلی و پلدشت اعلام کرد.

وی با اشاره به پروژه‌های مصوب از محل اعتبارات احیای دریاچه ارومیه گفت:در این راستا یک هزار ۱۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، خطوط اصلی و انتقال و تصفیه خانه‌های فاضلاب با ظرفیت ۱۱۵ هزار ۵۶۳ متر مکعب در شبانه روز احداث شده است.

وی ادامه داد:برای پروژه‌های مصوب احیای دریاچه ارومیه بیش از ۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

اکبری با اشاره به سامانه فاضلاب گلمان ارومیه افزود:سامانه فاضلاب گلمان ارومیه با ظرفیت ۶ هزار ۸۰۰ متر مکعب در شبانه روز و ۴۰ کیلومتر شبکه جمع آوری از محل اعتبارات عمرانی و احیای دریاچه ارومیه و منابع داخلی شرکت با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۸۱ درصد احداث شده است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه به احداث مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه اشاره کرد و گفت:این سامانه با ظرفیت ۶۰ هزار متر مکعب در شبانه روز و ۲۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب و خط انتقال و خط پساپ با اعتبار هزار میلیارد ریال احداث شده است.

 

انتهای پیام/ن.م

۱۱ شهر استان آذربایجان غربی تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند

برچسب ها: دهه فجر ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.