نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت:وضعیت دریاچه ارومیه کاملا بحرانی است و فقط 5 درصد آب دریاچه ارومیه باقی مانده است.

سید هادی بهادری ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت:متاسفانه ۹۵ درصد دریاچه ارومیه خشک شده است و تنها ۵ درصد آب آن باقی مانده است که اگر توجه جدی به موضوع دریاچه ارومیه نشود این درصد از آب باقی مانده نیز خشک خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بودجه دریاچه ارومیه در سال آینده از سه محل تحقق می‌یابد، گفت:بهبود وضعیت دریاچه نیازمند برنامه ریزی منظم و منسجم و تامین اعتبار داخلی و فاینانس خارجی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با استفاده از سه میلیارد دلار فاینانس خارجی برای احیای دریاچه ارومیه، می‌توان دریاچه را از این بحران زیست محیطی نجات داد.

وی ادامه داد: تمایل سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در پروژه‌های زیست محیطی زیاد است بنابراین دولت به دنبال استفاده از این ظرفیت قانونی است.

بهادری گفت: اگر بتوان از ظرفیت بخش خصوصی برای احیای دریاچه ارومیه استفاده کرد به مراتب بهتر از فاینانس است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهمترین پروژه‌ی اجرای در حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: انتقال آب از «کانی سیب» به دریاچه ارومیه مهم‌ترین پروژه احیای دریاچه ارومیه است که با اجرای این پروژه سالانه ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب وارد پیکره دریاچه ارومیه می‌شود.

وی ادامه داد:این تونل با دستگاه TBN حفاری می‌شود و پیش‌بینی می‌شود این پروژه سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام /ن.م

استفاده از سرمایه گذاران خارجی برای احیا دریاچه ارومیه

برچسب ها: بحران آب ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.