می‌گویند نقشه ایران شبیه گربه است. جالب است بدانیم تا حدود ۲۰۰ سال پیش، نقشه ایران بیشتر شبیه یک شتر بزرگ بود. به نظر شما چگونه این شتر بزرگ به یک گربه کوچک تبدیل شد.

ماجرای یک نقشه!به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ا‌ی یک مجموعه‌ی تصاویر متحرک با موضوع کوچک شدن نقشه‌ی کشور در طول 200 سال گذشته منتشر کرده است.

در این مطلب آمده است که از حدود 200 سال پیش تا وقوع انقلاب اسلامی در ایران، مرزهای کشورمان کوچک و کوچکتر شده است. تقریباً در تمام حوادث پیش آمده در این سرزمین، خاک و امتیازهای بسیاری داده‌ایم. اگر بخواهیم روزهای با عزت و بهتری را تحویل «آیندگان» دهیم؛ «امروز» باید از خودمان بپرسیم «چرا در گذشته به راحتی به بیگانگان باج داده‌ایم؟»

همچنین بخشی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در این باره آمده است که به این شرح است: "....وقتی یک ملت زیر سلطه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی یک قدرت بیگانه باشد.... اما چیزی در دل این ملت جوشید که برکات و ارزشش برای امروز و فردای این ملت، از همه چیز بالاتر است و آن، احساس اتّکاء به نفس، احساس عزّت، احساس استقلال، احساس خودباوریِ ملیِ عظیم و احساس اعتقاد به این بود که اگر یک ملت حول محور ایمان به خدا و عمل صالح جمع شوند، معجزاتِ نشدنی یکی پس از دیگری قابل شدن خواهد شد. "(۷۹/۷/۶ و ۷۸/۱۱/۱۹)

 
ماجرای یک نقشه!
 

انتهای پیام/

نقشه‌ی ایران کوچک شد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
این گربه نیشت اینو شبیه به شیر کنین بالاخره همشون گربه سانن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما که به گذشتگان انتقاد میکنیدکه خاک را به باد داده اند توضیح ندادید که قسمتهای ابی این نقشه مربوط به چه تاریخی هست و در حال حاضر خطوط مرزی ابی ایران کجای نقشه هست اب را چه کسانی به باد داده اند احتمالا انهایی که ایران باد اورده به دستشان رسید انرا به دست باد سپردند قبلآ قسمتهایی از خاک ایران به فنا رفت حالا موقع شخم زدن و غارت منابع شده . سوال . کدام گزینه موجب کوچکتر ایران شد ؟ جواب . 1 روسیه 2 انگلیس 3 امریکا 4 ستون پنجم (خائنین وطنی)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
قاجار حالم بد میشه وقتی میبینم خاک سرزمین ایران رو به بیگانه تقدیم می کردند تا حکومتشون پایدار باشه مرگ بر سر سلسله قاجار فاجعه است اون وسعت و حالا ... ننگ این سلسله رو چگونه از تاریخ میتوان محو کرد نمیشه تو کتابا بنویسن این خاندان... ایران رو به فنا داد و تمام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
از خاندان قاچار بگیر تا پهلوی همشون ایران را بر باد دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
نقشه چی گنج
آخرین اخبار