مسئولان دستگاه قضا با نماینده ولی فقیه درگیلان دیدار کردند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در دیدار رئیس کل دادگستری و جمعی از مدیران مجموعه قضایی گیلان فلسفه انقلاب اسلامی را احیای ارزش‌های والای اسلامی برشمرد و گفت: باور دینی قضات، شرط قضاوت درست و دفاع از حق و عدالت است.

وی با استناد به رهنمود‌های مولای متقیان علی علیه السلام خطاب به شریح قاضی افزود: جایگاه قضاوت منتسب به پیامبر و امامان معصوم است و حفظ این جایگاه را می‌توان با تاسی از سیره این بزرگواران حفاظت کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت تاکید کرد: تنها ملاک قضاوت باید دفاع از حق و بازگرداندن آن به صاحبش باشد تا نظام اسلامی در مسیر تعالی و توسعه پیش رود.

احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری گیلان نیز در این نشست گزارشی از روند ارجاع و رسیدگی به پرونده‌های قضایی در محاکم ۲۶ گانه استان ارائه کرد و گفت: در ۱۰ ماه منتهی به دی ماه امسال ورود پرونده‌ها به دادسرا‌ ۱۱ درصد و به دادگاه‌های استان ۱۵ درصد افزایش یافته است که باید علل آن در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی بررسی شود.

وی همچنین مبنای عملکرد در دادگستری گیلان را تعامل حداکثری با دستگاه‌های اجرایی برای نیل به اهداف توسعه و خدمت صادقانه به مردم عنوان و تصریح کرد: مدیرانی که با حسن نیت و به طور قانونی به ایفای وظایف محوله خویش بپردازند هیچگاه با مانع دستگاه قضایی برخورد نمی‌کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

دستگاه قضا با نماینده ولی فقیه در گیلان دیدار کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.