آیت الله قربانی گفت: جذب کمک خیران و تسریع در روند رسیدگی به پرونده زندانیان جرائم غیرعمد باید از اولویت های ستاد دیه کشور باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز در دیدار با مدیرعامل ستاد دیه کشور با قدردانی از تلاش های نوعدوستانه این ستاد برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: جذب هر چه بیشتر کمک های خیران به زندانیان می تواند بسیاری از خانواده ها را مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نجات دهد.

وی ترویج فرهنگ نیکوکاری و فرهنگ سازی هر چه بیشتر در این زمینه را برای پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی ضروری دانست و افزود: کمک های ستاد دیه برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد باید به گونه ای باشد که از بروز هرگونه شائبه مبنی بر انجام رفتارهای جرم ساز و بی احتیاط های منجر به وقوع جرم جلوگیری کند.  

 سید اسدالله جولایی، مدیرعامل ستاد دیه کشور نیز در این دیدار گزارشی از عمده ترین فعالیت ها و اقدامات این ستاد ارائه کرد و گفت: تاکنون بیش از 110 هزار نفر از زندانیان ناتوان از پرداخت دیه جرائم غیرعمد آزاد شده اند و تلاش می شود تا پایان امسال 771 زندانی دیگر با استفاده از کمک های صندوق تامین خسارت های بدنی کشور آزاد شوند.

حمید کامران زاده، مدیرعامل ستاد دیه گیلان و سید حمید حسینی، مدیرکل زندان های گیلان نیز از اقدامات به عمل آمده برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان از محل کمک های صندوق تامین خسارت های بدنی کشور گزارش دادند.

 

انتهای پیام/ع

 

نشست نماینده ولی فقیه در گیلان با مدیرعامل ستاد دیه کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.