مدیرکل میراث فرهنگی استان یزدبر تعامل و همکاری هرچه بیشتر فعالان سه حوزه در معرفی استان و شهر تاریخی یزد به بهترین نحو ممکن تاکید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ بر تعامل و همکاری هرچه بیشتر فعالان سه حوزه در معرفی استان و شهر تاریخی یزد به بهترین نحو ممکن تاکید کرد و گفت: گردشگرانی که به یزد سفر می کنند انتظارات ویژه ای بعد از ثبت جهانی از استان دارند بنابراین با توجه به ویژگی های خاص استان یزد و پتانسیل هایی که این استان در زمینه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی دارد، تبدیل این پتانسیل های بالقوه به بالفعل و استفاده بیش از پتانسیل گردشگری در جهت توسعه و معرفی استان، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

فاطمه دانش یزدی در ادامه به تلفیق زندگی سنتی و مدرن و استفاده از طرح خانه ایرانی در ساخت و طراحی اقامتگاه های استان برای معرفی فرهنگ و آداب و رسوم مردم استان با طیف جدید به گردشگران اشاره کرد و افزود: طرح خانه ایرانی، ساخت و ارائه نمونه های مدرن از یک خانه ایرانی است که در طراحی و چیدمان منزل از صنایع دستی و هنرهای سنتی استفاده می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در پایان به استفاده از صنایع دستی در طراحی و چیدمان اقامتگاه ها، بوم گردی ها و هتل های سنتی و مدرن استان و همچنین تقویت صنایع دستی و هنرهای سنتی در معماری تاکید و ابراز امیدواری کرد با همکاری و تعامل فعالان حوزه های سه گانه میراث فرهنگی با یکدیگر و اداره کل میراث فرهنگی استان، قدم های مثبتی در معرفی هر چه بهتر شهر میراث جهانی یزد برداشته شود.

انوشفر نیز در ادامه سخنانی پیرامون معماری بعد از انقلاب و نسل جوان معماری معاصر مطرح و سپس نقش صنایع دستی معاصر در طراحی خانه ایرانی را مورد بررسی قرارداد.

این طراح، مرمتگر و شهرساز مشهور ایرانی از چالش های طراحی و اجرای تغییر کاربری خانه ها نیز سخنانی مطرح کرد و لازمه معاصر نمودن معماری ایرانی را شناخت کامل معماری ایرانی دانست و گفت: تا شناخت کامل معماری ایرانی و درک عمیق آن وجود نداشته باشد، نمی توان گامی درجهت معاصر نمودن معماری ایرانی برداشت.

گفتنی است امیر مسعود انوشفر مرمتگر خانه عامریهای کاشان به عنوان طراح، مرمتگر و شهرساز ایرانی در نقاط گوناگون جهان روی پروژه های زیادی با تم خانه عامریها چون موزه لوور فرانسه، قلعه ها و... کار کرده است.

نشست هم اندیشی فعالان غیردولتی حوزه های سه گانه میراث فرهنگی با محوریت نقش صنایع دستی معاصر در طراحی خانه ایرانی در اداره کل میراث فرهنگی استان یزد برگزار شد.

انتهای پیام/ ی

توجه به  پتانسیل هایی استان یزد در زمینه گردشگری

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.