مجری طرح و نگهداری برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: 42 نیروگاه خورشیدی یک کیلو واتی همزمان با دهه فجر به روستائیان استان واگذار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  حمید محمدپور در حاشیه بازدید از برق رسانی به روستای نده در بخش لوداب شهرستان بویراحمد گفت: در دهه فجر امسال و برای نخستین بار، 42 نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی به 42 خانوار روستایی فاقد برق در مناطق مختلف سردسیری و گرمسیری استان واگذار شد.

وی گفت: از 42 نیروگاه خورشیدی یک کیلو واتی واگذاری شده به روستانشینان استان کهگیلویه و بویراحمد، 24 نیروگاه خورشیدی به روستای ' سرتنگ لیراب دیشموک کهگیلویه '، ' 12 نیروگاه به روستاهای ' تیمج و شاه نشین بهمئی ' ، چهار نیروگاه خورشیدی به روستای ' نده لوداب بویراحمد ' و 2 نیروگاه خورشیدی به روستای ' پهریز باشت ' واگذار شده است.

مجری طرح و نگهداری برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، اعتبار هزینه شده برای واگذاری نیروگاههای خورشیدی یک کیلوواتی به روستانشینان این استان را حدود شش میلیارد و 300 میلیون ریال عنوان کرد.

محمدپور افزود: تمامی نیروگاههای خورشیدی یک کیلوواتی بصورت رایگان به روستانشنیان استان کهگیلویه و بویراحمد واگذار شده است.

وی گفت: نیروگاههای خورشیدی یک کیلوواتی می توانند برق و روشنایی چهار لامپ LED، یک دستگاه تلویزیون کوچک، یک دستگاه یخچال و یک عدد شارژ موبایل را تامین کنند.

مجری طرح و نگهداری برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه نیروگاه های خورشیدی یک کیلوواتی توان روشن نمودن وسایل پرمصرف برق را ندارند، خاطرنشان کرد:‌ باتری ذخیره این نیروگاهها در صورت بارش باران و برف تا 48 ساعت امکان تامین برق را دارد.

محمدپور گفت: این نیروگاهها به روستاهایی واگذار می شود که فاقد جاده دسترسی و یا فاقد شبکه های برقرسانی در فاصله های نزدیک باشند.

وی پراکندگی و سخت گذری برخی از روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد را از مهمترین مشکلات کنونی برای برقرسانی به آنان برشمرد.

تعداد مشترکین برق در کهگیلویه و بویراحمد 240 هزار مشترک بوده که ۱۹۰ هزار مورد آن خانگی است.

این استان نزدیک به 70 هزار مشترک برق روستایی دارد.

براساس آمار شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، تمامی روستاهای بالای 20 خانوار این استان از نعمت برق برخوردار هستند.

677 روستای زیر 20 خانوار با 9 هزار و 711 خانوار تا پایان سال گذشته هم در کهگیلویه و بویراحمد از نعمت برق برخوردار شد.

یک هزار و 797 روستا با 57 هزار و 29 خانوار در کهگیلویه و بویراحمد دارای سکنه است که 97 درصد آنها معادل یک هزار و 743 روستا از نعمت برق برخوردار هستند.

انتهای پیام/ش

واگذاری 42 نیروگاه خورشیدی به روستائیان کهگیلویه و بویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.