مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: 4 هزار واحد از بیش از 10 هزار واحد تولیدی صنعتی که در این استان فعالیت می‌کند زیرپوشش استاندارد و مشمول استاندارد اجباری قرار دارد.

4 هزار واحد از10 هزار واحد تولیدی صنعتی در استان اصفهان استاندارد است به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، شفیعی گفت: غلامحسین شفیعی هم‌اکنون 95 درصد از  4 هزار واحد دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد است.

وی، احراز نشدن شرایط 200 واحد تولیدی در سال جاری در استان اصفهان را یادآور شد و گفت: مهروموم این واحدها پس از احراز شرایط لازم بدون معرفی آنها به دستگاه قضایی بازشده است.

به‌گفته‌وی،50 واحد تولیدی صنعتی نیز در این استان  که دارای شرایط احرار نبوده  به دستگاه قضایی معرفی شده‌است.

40 درصد از کارگاه‌های تولید مصالح ساختمانی فاقد پروانه استاندارد است

مدیرکل استاندارد استان اصفهان، در ادامه با تأکید بر اینکه 40 درصد از کارگاه‌های تولید مصالح ساختمانی در این استان فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد است گفت: بیشتر این واحدها درزمینه‌های تیرچه‌بلوک، بلوک‌های سقفی و بلوک‌های دیواری به‌صورت زیرزمینی فعالیت می‌کنند.

شفیعی، صدور حدود 500 پروانه کاربرد استاندارد جدید در سال جاری در استان اصفهان را خاطرنشان کرد و گفت: برای بیش از 400 واحد نیز که خودشان تمایل داشته‌اند پروانه استاندارد تشویقی در این استان صادرشده است.

برچسب نوع فرش مشمول استاندارد اجباری است

وی با تأکید بر اینکه کاشان قطب فرش صنعتی کشور است گفت: خود فرش مشمول استاندارد اجباری نیست اما برچسب نوع فرش مشمول استاندارد اجباری است.

به گفته وی، تاکنون 700 واحد از حدود یک هزار واحد تولیدکننده فرش ماشینی موفق به دریافت پروانه کاربرد استاندارد اجباری شده‌است.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان، تصریح کرد: بسیاری از تولیدکنندگان فرش ماشینی در کاشان به دنبال دریافت استاندارد تشویقی این محصول بوده‌اند.

گلاب و عرقیات گیاهی را نیز مشمول استاندارد اجباری است

شفیعی، گلاب و عرقیات گیاهی را نیز مشمول استاندارد اجباری دانست و گفت: با توجه به اینکه کاشان قطب تولید این محصولات نیز در کشور است، تمام واحدهای صنعتی تولیدکننده عرقیات گیاهی دارای پروانه کاربرد استاندارد هستند اما واحدهای کارگاهی هنوز موفق به دریافت پروانه کاربرد استاندارد نشده‌اند.

شایان‌ذکر است: شایان‌ذکر است: آئین تودیع و معارفه با تقدیر از خدمات مهندس محمدرضا آرین و معرفی غلامحسین بخردی به‌عنوان رئیس جدید اداره استاندارد کاشان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: استاندارد ، محصولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار