مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: با توجه به وضعیت بحرانی آب امروز کشت گلخانه ای را در دستور کار قرار دادیم و تا پایان امسال شهرک گلخانه ای خمینی شهر ساخته خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  احمد رضا رئیس زاده امروز در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به مصرف بهینه آب در کشت گلخانه ای و افزایش بهره وری و ارتقا کیفی محصولات امسال این کشت را سرلوحه کار خود قرار دادیم.

وی بیان داشت: در همین راستا تا پایان سال شهرک گلخانه ای را در خمینی شهر ساخته می شود که در این شهرک ۱۸ واحد گلخانه دیده شده است که از دانش آموختگان رشته کشاورزی در این شهرک به منظور افزایش ضریب اشتغال استفاده می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اظهار کرد: بیش از دو هزار و ۲۵۰ اصل نهال سالم و استاندارد برای گسترش فضای سبز آماده تولید است.

وی به بهره برداری از ۳۲ طرح جهاد کشاورزی در حوزه کشت گلخانه ای در سال جاری اشاره و اعلام کرد: با بهره برداری از این طرح ها ۲۰۱ فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.

رئیس زاده افزود: برای این طرح ها ۱۷۴ میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده است که ۷۷ میلیارد ریال آن به صورت کمک تسهیلاتی دولت از صندوق توسعه ملی پرداخت می شود.

 مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اینکه از ۲۶۰ طرح قابل بهره برداری در ایام الله دهه فجر، ۱۱ طرح مربوط به صنایع تبدیلی است، ادامه داد: با بهره برداری از ۱۱ طرح برای ۲۵۴ نفر اشتغالزایی صورت می گیرد.

منصور قماشی اضافه کرد: ساخت کشتارگاه های مرغ، صنایع تولید خوراک طیور، میوه خشک، پودرهای خوراکی نظیر قهوه و انواع غذاهای آماده از دیگر طرح های صنایع تبدیلی است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار