مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه روستائیان در تأمین غذای مردم نقش اساسی دارند، گفت: استان اصفهان 6 درصد از تولید کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمودرضا افلاکی عصر امروز در همایشی که به مناسبت روز ملی روستا در شهرستان شهرضا برگزار شد، اظهار داشت: از جمعیت 80 میلیونی کشور نزدیک به 20 درصد از آن را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: از جمعیت 5 میلیون و 200 هزار نفری استان اصفهان نیز در حدود 800 هزار نفر آن روستائیان هستند و از این جمعیت صد و 75 هزار بهره‌بردار کشاورزی هستند که ماحصل دست‌رنج آن‌ها 6 میلیون تن محصولات کشاورزی است.

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه روستائیان در تأمین غذای مردم نقش اساسی دارند، افزود: استان اصفهان 6 درصد از تولید کشور را به خود اختصاص داده است.

 وی با بیان اینکه آب یکی از حیاتی‌ترین دغدغه‌های کشاورزان و روستائیان است، اذعان داشت: تمام تلاش ما در عرصه کشاورزی این است که از این موهبت خدادادی به نحو احسن استفاده کنیم.

افلاکی تأکید کرد: در راستای حفاظت از منابع آب و مبارزه با خشکسالی، سیاست‌های دولت و جهاد کشاورزی استفاده از روش‌های نوین آبیاری است.

وی با تأکید بر اینکه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی باید مانند قبل در راستای حفظ منابع آبی و خاکی با جهاد کشاورزی همکاری کنند، بیان داشت: ما باید در حق کشاورزان و روستائیان پاسخگو باشیم.

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه بیشتر روستائیان بهره‌بردار و کشاورز هستند، گفت: کشاورزی در گذشته فقط تولید بود و امروز تولید محصولات خوب و با کیفیت در کشاورزی مدنظر است و در این راستا برنامه‌های خوبی در حوزه دامپروری و کشت گلخانه‌ای پایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه تولیدات گلخانه‌ای شهرستان شهرضا و دهاقان در استان سرآمد است، اضافه کرد: اگر در فضای باز 20 تن محصول برداشت می‌شود در فضای بسته گلخانه 200 تن در هکتار با مصرف آب یک دهم، محصول برداشت می‌شود.

افلاکی با بیان اینکه شوراهای اسلامی روستاها باید همراه و یاور دستگاه‌های اجرایی شهرستان باشند، ابراز کرد: با تمام کمبودها در نزولات جوی شاهد موفقیت بزرگی در محصول گندم بودیم.

وی با بیان اینکه باید متناسب با اقلیم‌ها و ظرفیت‌های منطقه برنامه‌ریزی کنیم، تأکید کرد: هر ساله اعتبارات تملک دارایی در خردادماه ابلاغ می‌شود، انتظار داریم به بخش کشاورزی توجه ویژه‌ای شود.

 

انتهای پیام/م

 

20 درصد جمعیت کشور روستایی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.