ارزش محبوب‌ترین ارز رمزپایه جهان در دومین ماه سال ۲۰۱۸ به کمتر از ۸ هزار دلار سقوط کرد.

ارزش بیت کوین به کمتر از 8 هزار دلار رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی بازار مبادلات ارز «کوین مارکت کپ» امروز دوشنبه گزارش داد ارزش هر واحد ارز رمزپایه بیت کوین با کاهش 9.51 درصد  به کمتر از 8 هزار دلار رسید.

بر این اساس، هر واحد بیت کوین در بازار مبادلات ارز کوین مارکت کپ، 7 هزار و 960 دلار معامله شد.

ارزش بیت کوین در بازارهای مبادلات ارز کوین دسک، بیت فینکس، کوین بیس و ایت بیت نیز حدود 4 درصد کاهش یافت و کمتر از 8 هزار دلار داد و ستد شد.

ارز رمز پایه بیت کوین پس از رشد ناگهانی در اواخر سال 2017، با روند کاهشی در سال جدید میلادی مواجه شد. رشد ارزش هر واحد از این ارز رمز پایه در نوامبر سال 2017 آغاز شد. این روند صعودی تا ماه دسامبر نیز ادامه یافت و به 20 هزار دلار در هر واحد رسید . از آنجایی که ارزش بیت کوین غیرقابل پیش بینی است، روند نزولی آن  از اواخر ماه دسامبر 2017 شروع شد و در ماه ژانویه 2018بیشترین سقوط را تجربه کرد. هر واحد ارز رمزپایه بیت کوین در ماه ژانویه با 10 درصد کاهش  به 9 هزار دلار رسید.

کارشناسان از گمانه زنی در خصوص ارزش این ارز در آینده خودداری می کنند. با وجود این، به نظر می رسد ضعف این ارز در برابر حمله  هکرها از مهمترین علل کاهش ارزش آن محسوب می شود. اوایل ماه ژانویه 2018، هکرها، حدود 530 میلیون دلار از ارزش معاملات بیت کوین شرکت کوین چک در توکیوی  ژاپن را سرقت کردند و در این میان 260 هزار کاربر با خسارات جبران ناپذیری مواجه شدند.

در همین راستا، برخی از کشورها به منظور محافظت از سرمایه شهروندان، دادوستد با بیت کوین را ممنوع اعلام کردند. همچنین پس از هشدار صندوق بین المللی پول در مورد معامله با بیت کوین، شرکت های جی پی مورگان، بانک مرکزی آمریکا و سیتی گروپ استفاده از این ارز را ممنوع کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار