رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردبیل گفت: ششمین دوره طرح ملی دادرس در مجتمع ورزشی منادیان صلح جمعیت هلال احمر اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ایرج آقایی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردبیل افزود: بر اساس تفاهم نامه جمعیت هلال احمر استان با اداره کل آموزش و پرورش استان، دانش آموزان توسط مربیان جمعیت هلال احمر آموزش لازم را برای روزهای سخت و مواقع بحرانی فرا می گیرند.

وی گفت: این مسابقات با شرکت بیش از 800 نفر از خواهران و برادران که در روز اول و چهارم 400 نفر از خواهران از شهرستان های اردبیل و هیر و در روز دوم و سوم با شرکت 400 نفر از برادران برگزار خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردبیل اظهار کرد: در این المپیاد 29 تیم 14 نفره برادران ، 29 تیم 14 نفره خواهران شرکت کرده و در 9 شاخص پناه گیری و خروج ایمن - ارزیابی و کنترل علایم حیاتی - CPR - خونریزی، پانسمان و بانداژ - شکستگی و آتل بندی - حمل مصدوم - اطفای حریق - اسکان اضطراری - تاریخچه، اصول و اهداف جمعیت آموزش دیده و رقابت می کنند.

آقایی همچنین افزود: در این المپیاد یک تیم برتر خواهران و یک تیم برتر برادران انتخاب شده و تیم های اول به عنوان تیم برتر شهرستان به مسابقات استانی که برگزار خواهد شد، اعزام می شوند.

وی هدف از اجرای این طرح را آمادگی و ترویج فرهنگ مقاوم سازی در برابر مخاطرات طبیعی مانند زمین لرزه، افزایش ایمنی، کاهش تلفات و خسارات ناشی از حوادث و بلایا، ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی دانست و افزود: با اجرای طرح ملی دادرس آمادگی لازم برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر حوادث و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مقابله با حوادث افزایش می یابد.

انتهای پیام/ح

اجرای طرح ملی دادرس در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.