با حاکمیت هوای سرد و بارش برف طی روزهای گذشته دمای هوای اردبیل به ۲۶ درجه زیرصفر رسید و اردبیلی‌ها شب گذشته با افت محسوس دما سردترین شب سال را تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، از شب گذشته دمای هوای استان اردبیل به صورت چشمگیری کاهش یافت به طوری که دمای فرودگاه اردبیل، نیر و خلخال به 26 درجه زیر صفر رسید تا بدین ترتیب اردبیلی‌ها سردترین شب سال را تجربه کنند.

هوای اردبیل از دیشب به حدی سرد بود که علی‌رغم استفاده از وسایل گرمایشی در خانه‌ها گرم کردن و گرم نگه داشتن منازل نیز بسیار سخت شده بود و مشکلاتی را برای مردم اردبیل به وجود آورد.

باتوجه به بارشهای اخیر برف که خوشحالی مردم اردبیل را به دنبال داشت ولی هوای سرد باعث بروز برخی مشکلات در منطقه شد و در رفت و آمد همشهریان اردبیلی خلل ایجاد کرد.

خیابانها و جاده‌های اردبیل نیز یخبندان و لغزنده بود که این امر در تردد وسایل نقلیه و مردم مشکلاتی را به وجود آورد علی‌رغم اینکه مردم از لباس‌های گرم استفاده می‌کردند ولی سرمای و سوز شدید اردبیل به حدی بود که بسیاری از همشهریان را خانه‌نشین کرد.

یخبندان در اردبیل/دمای هوای اردبیل به 26 درجه زیرصفر رسید

امدادرسانی به 1600 دستگاه خودرو در اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از آغاز فصل زمستان تاکنون در سطح استان اردبیل و در جاده‌های مواصلاتی و منتهی به این منطقه به یک هزار و 600 خودرو که در برف و کولاک گرفتار آمده بودند امدادرسانی شد.

همچون روزهای گذشته یخبندان شدید در اردبیل بازهم باعث تعطیلی مدارس استان اردبیل شد و این امر خوشحالی دانش‌آموزان اردبیلی را در پی داشت تا امروز در کنار خانواده خود باوجود سوز و سرما روز گرمی را تجربه کنند.

همچنین کاهش محسوس و چشمگیر دمای هوا و حاکمیت سردی هوا در منطقه دستگاههای اجرایی استان را وادار کرد تا فعالیت اداری خود را امروز با ساعاتی تاخیر آغاز کنند.

روزهای آغازین بهمن ماه گرچه با سوز و سرما همراه بود ولی بارش برف در این روزها برای اردبیلی‌ها خوش یمن بود و خوشحالی کشاورزان و مردم را به دنبال داشت چرا که این برف نوید روزهای خوب بهاری را می‌دهد.

 یخبندان در اردبیل/دمای هوای اردبیل به 26 درجه زیرصفر رسید

 تمامی محورهای مواصلاتی استان اردبیل باز است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: با تلاش‌های نیروهای راهداری در حال حاضر تمامی راه‌های ارتباطی در سطح استان اردبیل باز است.

علی نواداد  در بازدید از پایگاه امداد و نجات و راهدارخانه گردنه صائین اظهار داشت:‌ با تلاش‌های انجام شده از سوی نیروهای راهداری که به صورت شبانه‌روزی در سطح جاده‌ها فعالیت می‌کنند در حال حاضر تمامی راه‌های ارتباطی در سطح استان اردبیل باز بوده و تردد در آن ها جریان دارد.

وی فعالیت و عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر و سایر نهادها در این حوزه را در سطح استان مطلوب و مناسب دانست و بیان کرد: به همت راهداری هیچ یک از محورهای اصلی استان حتی برای مدت کوتاه نیز مسدود نبوده و در این حوزه عملکردی شایسته داشته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل به اشاره به رهاسازی یک هزار و 600 خودروی گرفتار در برف در محورهای مواصلاتی توسط نیروهای راهداری افزود: انتظار می‌رود با توجه به قرار گرفتن در فصل زمستان این اقدامات و خدمت‌رسانی‌ها توسط نیروهای راهداری تداوم یابد.

نواداد با اشاره به امدادرسانی هلال احمر به در راه‌ماندگان تصریح کرد: هلال احمر در بارش‌های اخیر با 300 امدادگر و بکارگیری 30 دستگاه خودرو آمبولانس و ست نجات توانسته است به 200 نفر امدادرسانی کرده و زمینه اسکان آنها را فراهم آورد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: این نهاد با ساماندهی امدادگران در قالب 16 پایگاه ثبات و سیار در سطح جاده‌ها به در راه‌ماندگان امدادرسانی کرده و علاوه بر اسکان، پتو و مواد غذایی نیز در اختیار این افراد قرار می‌دهد.

یخبندان در اردبیل/دمای هوای اردبیل به 26 درجه زیرصفر رسید

راه 50روستای اردبیل همچنان مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: اکیپ راهداری استان اردبیل در جاده‌های روستایی مستقر شدند و عملیات برفروبی در راههای روستایی آغاز شده است و در حال‌حاضر راه 50 روستا مسدود بوده که بازگشایی این راهها نیز همچنان در حال انجام بوده و ادامه دارد.

علی رحمتی تصریح کرد: پیش‌بینی شده تمام راه‌های روستایی استان اردبیل طی امشب تا فردا صبح به طور کامل بازگشایی شود که نیروهای راهداری استان در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

وی بیان کرد: راه‌های مواصلاتی استان نیز به طور کامل نمک‌پاشی و برفروبی شده است و هم‌اکنون تردد در این جاده‌ها ادامه دارد.

هم‌اکنون با گذشت چند روز بارش برف کاهش دما باعث یخبندان در جاده‌های استان اردبیل شده که نیاز است رانندگانی که قصد تردد در این جاده‌ها را دارند تجهیزات زمستانی به همراه داشته و برای تردد حتما زنجیرچرخ داشته باشند.

امروز یخبندان خیابانها و معابر باعث تصادفاتی در سطح شهر شد که در ابتدای صبح بسیاری از رانندگان اردبیلی را با مشکل مواجه کرد.

یخبندان در اردبیل/دمای هوای اردبیل به 26 درجه زیرصفر رسید

پرواز فرودگاههای اردبیل برای دومین روز متوالی لغو شد

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: به دلیل بارش برف و سرمای شدید هوا دو پرواز فرودگاه اردبیل لغو شد.

 سیدفخرالدین هاشمی افزود:به دلیل بارش برف و سرمای شدید هوا دو پرواز فرودگاه اردبیل لغو شد و این پروازها امروز انجام نمی‌شود که شامل پرواز شماره 495 تهران به اردبیل و پرواز شماره 3710 آسمان تهران به اردبیل است.

وی بیان کرد: از مسافران فرودگاه اردبیل انتظار می‌رود تا قبل از عزیمت به فرودگاه با شماره‌های اعلام شده تماس حاصل گرفته و از وضعیت پروازها و انجام آنها اطلاع لازم را کسب کنند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت:‌ در روز گذشته نیز به‌ دنبال بارش و شرایط جوی دو پرواز فرودگاه اردبیل در مسیر اردبیل به تهران و بالعکس لغو شد که البته این لغو شدن‌ها نیز به‌دلیل شرایط فرودگاه اردبیل نبوده بلکه شرایط نامناسب جوی فرودگاه مهرآباد تهران سبب این لغو پروازها شده است.

هاشمی از برف‌روبی باند فرودگاه اردبیل برای ممانعت از کنسلی و تأخیر پروازها خبر داد و افزود: برف‌روبی مداوم از باند فرودگاه انجام می‌شود و تلاش و جدیت بر این است تا در این زمینه مشکلی به‌وجود نیاید و شرایط جوی تأثیری بر پروازهای فرودگاه اردبیل نداشته باشد.

 یخبندان در اردبیل/دمای هوای اردبیل به 26 درجه زیرصفر رسید

مدارس استان اردبیل برای سومین روز متوالی تعطیل شد

به دنبال بارش برف و سرمای شدید هوا و یخبندان مدارس در برخی نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اردبیل برای سومین روز متوالی به تعطیلی کشیده شد.

 بر این اساس در روز دوشنبه 9 بهمن‌ماه 96 به علت بارش برف و برودت هوادر نوبت قبل از ظهر  و بعدازظهر در اردبیل، خلخال، کوثر، سرعین، نمین، نیر، ارشق، شاهرود و هیر تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل است.

در گرمی، مشگین‌شهر، انگوت و لاهرود مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی تعطیل و بقیه مقاطع تحصیلی با یک ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

در بیله‌سوار، پارس‌آباد و جعفرآباد نیز پیش دبستانی تعطیل و ابتدایی با یک ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

بارش برف مدارس اردبیل را از روز شنبه به تعطیلی کشانده و باعث شده تا دانش‌آموزان در مقاطع اعلام شده این شهرها امروز را نیز به عنوان سومین روز تعطیلی در خانه‌های خود سپری کنند.

یخبندان در اردبیل/دمای هوای اردبیل به 26 درجه زیرصفر رسید

افزایش مصرف گاز در اردبیل؛ قطعی گاز نداشتیم

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: طی دو روز گذشته مصرف گاز خانگی در بین شهروندان اردبیلی بسیار بالا بوده و افزایش داشته است ولی تاکنون خوشبختانه موردی مبنی بر قطعی گاز در سطح استان نداشتیم.

فیروز خدایی افزود: از همشهریان تقاضا داریم باتوجه به کاهش چشمگیر دما در مصرف گاز صرفه‌جویی داشته باشند تا شاهد قطعی گاز در استان نباشیم.

وی اظهار کرد: رعایت نکات ایمنی و مدیریت مصرف گاز یک نیاز اساسی در مصرف گاز است که انتظار داریم در بخش خانگی خانواده‌ها از دودکشهای استاندارد استفاده کرده و دائم آن را کنترل کنند تا هیچ حادثه دلخراشی در اردبیل رخ ندهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل تصریح کرد: متاسفانه 75 درصد حوادث مربوط به گازگرفتگی ناشی از عدم استاندارد بودن دودکش است که ضرورت دارد تا خانواده‌ها حساسیت و توجه ویژه‌ای در نصب دودکش وسایل گرمایشی خود داشته باشند.

یخبندان در اردبیل/دمای هوای اردبیل به 26 درجه زیرصفر رسید

از روز چهارشنبه دمای هوای اردبیل افزایش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: دمای هوای اردبیل از دیشب به صورت چشمگیر کاهش یافت و افت محسوس را در این شهر شاهد بودیم که شهرستانهای خلخال، نیر و فرودگاه اردبیل با 26 درجه، اردبیل 23 درجه، نمین و سرعین 16 درجه، مشگین‌شهر 13 درجه، گرمی 9، پارس‌آباد 2 و بیله‌سوار 7 درجه دمای زیرصفر را تجربه کردند.

دولتی‌مهر با اشاره به اینکه اردبیلی‌ها دیشب سردترین شب سال را سپری کردند افزود: پیش‌بینی شده دمای هوا در اردبیل امروز و فردا 3 الی 5 درجه افزایش داشته و از روز چهارشنبه هفته جاری شاهد هوای مطلوب و گرم در استان باشیم.

وی تصریح کرد: طی روزهای اخیر بارش برف در ارتفاعات مشگین‌شهر به بیش از یک متر می‌رسید و در این روزها بارشهای بسیار خوبی در استان را شاهد بودیم که این مهم خوشحالی کشاورزان منطقه را به دنبال داشت.

 

انتهای پیام/ع

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.