چهل و هشت نفر از اعضای پارلمان انگلیس سندی رسمی را برای بررسی نقض حقوق انسانی مخالفان رژیم آل خلیفه امضا کردند و آن را به مجلس عوام تحویل دادند.

۴۸ عضو پارلمان انگلیس بررسی نقض حقوق‌بشر در بحرین را خواستار شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری الشرق قطر، چهل و هشت نفر از اعضای پارلمان انگلیس در اقدامی جدید برای تشویق دولت این کشور به گشودن و بررسی پرونده حقوق بشر در بحرین، سندی رسمی را برای بحث و گفتگو درباره نقض حقوق انسانی مخالفان رژیم آل خلیفه امضا کردند و آن را به مجلس عوام تحویل دادند.

امضا کنندگان در این سند به تداوم اوضاع وخیم حقوق بشر به ویژه علیه مخالفان و فعالان سیاسی، اشاره کردند. امضا کنندگان این سند همچنین درباره احکامی که اخیرا علیه شماری از فعالان و خانواده‌های آنها صادر شده است، به شدت ابراز نگرانی کردند. این نمایندگان همچنین از دولت انگلیس خواستند مسائل مربوط به نقض حقوق بشر را با مقامات رژیم آل خلیفه مطرح و از حقوق بشر در همه کشورهای جهان حمایت کنند.

در این سند به سخنان کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در باره پرونده حقوق بشر در بحرین استناد شده است. کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در این باره تصریح کرده است: دیگر در بحرین فضای دموکراسی وجود ندارد و به هیچ یک از کارزارهای مدافع حقوق بشر اجازه داده نمی‌شود درباره هیچ یک از موارد نقض حقوق بشر علیه افراد صحبت کنند.

امضا کنندگان این سند، درباره احکام قضایی صادر شده علیه خانواده سید احمد الوداعی، فعال بحرینی مقیم انگلیس و استفاده از آن به عنوان وسیله‌ای برای ساکت کردن این فعال بحرینی و اعمال فشار علیه او در خارج از کشور، به شدت اظهار نگرانی کردند.

انتهای پیام/

درخواست نمایندگان مجلس انگلیس برای بررسی وضع حقوق‌بشر در بحرین

برچسب ها: انگلیس ، بحرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار