هافینگتن پست نوشت یک سال از ریاست جمهوری دونالد ترامپ گذشته است و وی هنوز یک مشاور علمی برای خود معرفی نکرده است.

چاره‌اندیشی دانشمندان آمریکایی در پی نگرانی از سیاست‌های علمی دولت ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هافینگتن پست نوشت: شماری زیادی از دانشمندان آمریکایی که از سیاست‌های علمی ترامپ ناراضی هستند، برای حضور در دولت، اعلام آمادگی کرده اند.

این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم الکساندر کافمن نوشت: با آغاز موج بی سابقه ای از شرکت نامزدهایی با سابقه علمی در انتخابات، بیش از شصت محقق و متخصص فن آوری برای حضور در دولت آمریکا در سال 2018 نامزد شده اند.

بر اساس اطلاعات اقدام 314 (314 Action) [سازمان غیردولتی برای حمایت از دانشمندان ] دستکم دویست نامزد با سابقه شغلی در زمینه های علمی، فن آوری، مهندسی و ریاضی از سی و یکم ژانویه آمادگی خود را برای رقابت بر سر هفت هزار کرسی مجلس های قانونگذاری ایالتی در آمریکا اعلام کرده اند. این بیشترین تعداد دانشمند است که در عصر حاضر برای حضور در دولت اعلام آمادگی کرده اند. اگر هرکدام از آنها موفق شوند، تعداد دانشمندان در کنگره به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. در حال حاضر، بیل فاستر، تنها دانشمند، فیزیکدان، در کنگره است.

این افزایش تقاضا به این علت است که دانشمندان یک واکنش نامطلوب سیاسی را تجربه می کنند. یک سال از ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گذشته است و وی هنوز یک مشاور علمی برای خود معرفی نکرده است و پیشنهاد کاهش چشمگیر بودجه های تحقیقاتی را داده است. وی آشکارا علت علمی گرم شدن زمین را مسخره می کند و کسانی را که با این مسئله مخالفند برای پست های کلیدی محیط زیست انتخاب کرده است.

یک به اصطلاح جنگ با علم نیز در کنگره به راه افتاده است. کمیته علم، فضا و فن آوری مجلس نمایندگان آمریکا به هدایت لامار اسمیت که یکی از تکذیب کنندگان تغییر آب و هواست تلاش می کند وجهه و اعتبار دانشمندان را لکه دار کند.

بنیانگذار سازمان اقدام 314 گفت: «حمله به علم از دولت ترامپ آغاز نشد، بلکه دولت ترامپ مانند کاتالیزور در بیرون راندن دانشمندان از آزمایشگاه ها و فرستادن آنها به پست های دولتی عمل کرده است.»

وی گفت این ها گروهی از کسانی هستند که نگران و خشمگین از مسیری هستند که کشور در حال طی کردن است.

 

انتهای پیام/

 

سیاست‌های علمی ترامپ، دانشمندان آمریکایی را به تکاپو انداخته است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار