نشریه الرای کویت نوشت خشم و تنفر از آمریکا در همه نقاط جهان از جمله در میان مردم خود این کشور افزایش یافته است.  

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  الرای کویت، آمریکا به تدریج محبوبیت و نفوذ خود را از دست می‌دهد و خشم و تنفر از آن در همه نقاط جهان، از جمله در میان مردم خود این کشور، افزایش یافته است.  

ولید الرجیب در الرای نوشت: مخالفت کشور‌های جهان با سیطره و زورگویی آمریکا افزایش یافته است. مخالفت بسیاری کشور‌ها در مجمع عمومی سازمان ملل، با مطالبه زورگویانه آمریکا برای موافقت با انتقال سفارت این کشور به قدس و به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل، گواه خوبی برای همین موضوع است. حتی فراتر از آن، پس از تهدید‌های فرستاده آمریکا مبنی بر قطع کمک به کشور‌های مخالف، آن‌ها همچنان به موضع مخالف خود، پایبند ماندند.

افزون بر آن، کشور‌های اروپایی، خروج آمریکا از معاهده آب و هوایی و ممانعت از ورود مهاجران برخی کشور‌ها به خاک این کشور را محکوم کردند.  

اظهارات بی شرمانه دونالد ترامپ رئیس جمهور نامتعادل و گستاخ آمریکا درباره برخی کشور‌های دارای حاکمیت و «چاه توالت» خواندن آنها، زشتی وجهه این کشور را دوچندان کرد. به این ترتیب، آمریکا هیبت دروغین خود را از دست داد.  

از چند دهه پیش، برخی کشور‌های جهان «از آمریکا و سیاست‌های متکبرانه و خصمانه آن متنفر بوده اند.»، اما اکنون، نارضایتی، شکایت و ناسازگاری به کشور‌ها و دولت‌های جهان رسیده است. دیگر هیچ کس در جهان فریب اسطوره پوشالی رهبری دموکراسی و آزادی جهان را نخواهد خورد، حتی فراتر از آن، کشور‌ها اعم از اروپایی یا غیراروپایی، دیگر نمی‌توانند برای تجاوزگری و رفتار‌های نادر این کشور، بهانه‌ای مطرح کنند.  

آمریکا در همه قاره‌های کره زمین، آمریکای جنوبی و برخی کشور‌های آسیا و شرق آن، برخی کشور‌های اروپا، به ویژه جنوب آن، دشمنی و تنفر را درو کرده است. همچنین این کشور‌ها و ملت‌های آنها، دیگر ادعا‌های آمریکا، مانند دروغ جنگ با تروریسم را باور نمی‌کنند و با سیاست‌های این کشور در زمینه جهانی سازی اقتصاد و دستور العمل‌های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول که از طریق سیاست خصوصی سازی، حذف یارانه‌ها و افزایش مالیات کالا‌ها و خدمات موجب فقیرتر شدن ملت‌ها شده اند، شروع به مخالفت کرده اند.  

در بسیاری کشورها، از جمله در خود آمریکا تظاهرات اعتراض آمیز برپا شد، که معترضان ضمن «فقیر» خواندن خود، اعلام کردند ۹۹ درصد مردم این کشور را تشکیل می‌دهند، در حالی که یک درصد از مردم بر دارایی‌ها سیطره دارند. جنبش «وال استریت را اشغال کنید» منعکس کننده این اعتراضات است.

پس از قدرت گرفتن کشور‌های دیگری مانند روسیه و چین، محبوبیت آمریکا روز به روز کاهش یافت. همچنین با وجود برخی کشور‌های سازنده تسلیحات هسته‌ای قاره پیما، از سروصدای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) کاسته شد. حتی برخی از این کشور‌ها با جرات کامل، آمریکا را به چالش کشیدند.  

بسیاری در کویت، گزارش دیبرا جونز سفیر پیشین آمریکا، خطاب به وزارت خارجه این کشور را خوانده اند. بر این اساس، «مردم کویت از سی ساله گرفته تا بیش از آن، ممکن است به آمریکا ابراز وفاداری کنند، زیرا این کشور آن‌ها را از اشغالگری صدام خلاص کرد؛ اما جوانان زیر سی سال، از آمریکا متنفر هستند و آن را منشا شرارت‌های جهان می‌دانند.»

آمریکا که از سال ۲۰۰۸، در معرض بحران خفه کننده اقتصادی قرار گرفته است، یک روزه پایان نخواهد یافت؛ اما پرواضح است که به تدریج، محبوبیت و نفوذ خود را از دست می‌دهد و بر خشم و تنفر از آمریکا در هر گوشه‌ای از گوشه‌های جهان، از جمله مردم خود این کشور افزوده می‌شود.

انتهای پیام/

خشم و تنفر از آمریکا در تمام نقاط جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار