خبر‌ها حاکی از آن است که فعالان انگلیسی قصد دارند در زمان سفر رئیس‌جمهور آمریکا به لندن، تظاهرات گسترده‌ای برپا کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، معترضان به سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در انگلیس در تلاش برای برگزاری «بزرگترین تظاهرات تاریخ» در اعتراض به سفر وی به لندن هستند. این خبرها در حالی منتشر شده که ترامپ تاکید کرده است در انگلیس محبوبیت بسیاری دارد.

ترامپ اعلام کرده است در ماه اکتبر سال جاری سفری رسمی به انگلیس خواهد داشت. وی همچنین گفته است دو مرتبه از جانب ترزا می، نخست وزیر انگلیس، برای سفر به لندن دعوت شده است. با این حال، دستکم 80 هزار نفر در حال حاضر به گروهی در فیس‌بوک پیوسته‌اند که در حال برنامه‌ریزی برای انجام تظاهرات علیه وی است.

دیوید لمی، نماینده حزب کارگر در پارلمان انگلیس در میان افرادی است که خواستار برگزاری تظاهرات گسترده علیه سفر ترامپ به این کشور هستند. وی در واکنش به اخبار منتشر شده درباره این سفر در صفحه کاربری توییتر خود نوشت: «قرار است بزرگترین تظاهراتی که تاکنون در این کشور انجام شده است، برگزار شود. چه کسی آماده شرکت در آن است؟»

اشخاص سرشناسی مانند استیون فرای، بازیگر و فعال انگلیسی و سازمان‌های فعال در زمینه حقوق بشر نیز همگی از برگزاری این تظاهرات حمایت کرده اند.

ترامپ در مصاحبه با پیرز مورگان، برنامه‌ساز انگلیسی، در اظهاراتی عجیب گفت: «من از طرفدارانم در انگلیس نامه‌های بسیاری دریافت می‌کنم.» وی در نخستین مصاحبه تلویزیونی بین‌المللی خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا افزود: «انگلیسی‌ها عاشق کسب احساس امنیت در مسائلی هستند که من بیان می‌کنم. ما حمایت بسیاری از مردم انگلیس دریافت می‌کنیم.»

در این مصاحبه، هنگامی که مجری برنامه نام جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر و صادق خان، شهردار لندن را که انتقادهای شدیدی علیه رئیس جمهور آمریکا مطرح کرده اند، به زبان آورد، ترامپ پاسخ داد: «من آن‌ها را نمی‌شناسم.» همچنین، هنگامی که از وی درباره اعتراضات به سفر او به انگلیس پرسیده شد، ترامپ پاسخ داد: «این مشکل خودشان است. من می‌توانم به راحتی در خانه خود بمانم.»

انتهای پیام/

 

تظاهرات در لندن در اعتراض به سفر ترامپ به انگلیس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار