وزارت دفاع چین به سند تازه منتشر شده درباره راهبرد هسته‌ای جدید آمریکا واکنش نشان داد.

واکنش چین به دکترین هسته ای ترامپ در سند بررسی وضعیت هسته ای آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، چین در واکنش به سند تازه منتشر شده از سوی واشنگتن درباره بررسی وضع هسته ای آمریکا، از این کشور خواست «ذهنیت جنگ سرد» خود را کنار بگذارد. در سند تازه منتشر شده درخصوص راهبرد هسته ای جدید آمریکا، این کشور اعلام کرده است قابلیت های هسته ای خود را به منظور بازداشتن دیگران از به کارگیری سلاح های هسته ای گسترش خواهد داد.

وزارت دفاع چین روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای در این خصوص اظهار کرد: «صلح و توسعه دو گرایش جهانی غیرقابل تغییر هستند. آمریکا، کشوری که بزرگترین زرادخانه هسته ای جهان را در اختیار دارد، باید در مسیر دستیابی به صلح و توسعه پیش قدم باشد؛ نه اینکه علیه این دو گرایش جهانی گام بردارد.»

چین، آمریکا را به گمانه زنی های خودسرانه درباره اهداف پکن متهم کرد و گفت چین همواره رویکردی بازدارنده در خصوص توسعه سلاح های هسته ای اتخاذ کرده و توان هسته ای خود را در حداقل نگه داشته است.

سند بررسی وضع هسته ای آمریکا که اخیرا منتشر شد، خشم روسیه را نیز برانگیخت. مسکو این سند را خصمانه خواند و اعلام کرد ممکن است چنین رویکردی منجر به رخ دادن اشتباهات محاسباتی در روابط میان دو کشور شود. در دکترین هسته ای جدید آمریکا، چین و روسیه دو «قدرت اصلاح طلب» خوانده شده اند. همچنین در این سند بر حفظ موازنه قدرت با روسیه تاکید شده است.

مقامات آمریکایی ادعا می کنند واشنگتن با گسترش قابلیت های هسته ای خود می تواند مانع به کارگیری سلاح های هسته ای از سوی روسیه شود.

انتهای پیام/

واکنش چین به اعلام سند راهبرد هسته‌ای آمریکا

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار