رییس سازمان تجاری‌سازی و اشتغال دانش آموختگان کشور گفت: طرح الگوی توسعه جدید مشاغل خانگی از دی ماه سال گذشته تاکنون به طور پایلوت در 8 استان کشور از جمله کردستان اجرا می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد صادق بیجندی رییس سازمان تجاری‌سازی و اشتغال دانش آموختگان کشور در جلسه طرح توسعه مشاغل خانگی کردستان که در سالن جلسات جهاددانشگاهی استان تشکیل شد، گفت: طرح الگوی توسعه جدید مشاغل خانگی از دی ماه سال گذشته در ستاد مشاغل خانگی کشور مصوب شد و از جمله طرح هایی است که می توان به نتیجه آن امیدوار بود.
وی نخستین شرط اجرای این طراح را وجود همدلی و هم افزایی در اجراکنندگان خواند و عنوان کرد: این طرح به طور پایلوت در 8 استان کشور از جمله کردستان اجرا می شود بنابراین نیاز به نظرات کارشناسی  و نقد و بررسی و چکش کاری آن هستیم.
وی یکی از ویژگی های این طرح را انعطاف پذیری ذکر کرد و افزود: معتقدم هر طرحی در زمان اجرا با مشکلاتی مواجه خواهد شد بنابراین همه اعضا و متقاضیان باید با کمک و همکاری یکدیگر تلاش کنند طرح مشاغل خانگی را با کمترین مشکل ممکن اجرایی کنند.
رییس سازمان تجاری‌سازی، فناوری و اشتغال دانش آموختگان کشور با بیان اینکه طرح مذکور در سه فاز اجرا می شود، گفت: در فاز نخست شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل ها انجام شده و در مرحله دوم هم آموزش های لازم ارائه می شود و فاز سوم هم اتصال تولیدات و محصولات به بازار است.
بیجندی ادامه داد:جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد واسطه ای و تسهیل گر در راستای اجرای این طرح عمل می کند و به هیچ وجه قصد دخالت در امور اجرایی دستگاه های متولی را ندارد.
وی با بیان اینکه یکی از مباحث حائز اهمیت در اجرای این طرح موضوع اتصال به بازار است، بیان کرد: طرح الگوی توسعه جدید مشاغل  خانگی  طرحی است که برای نخستین بار در کشور آموزش های مربوط به آن به زبان های فارسی، کردی، آذری و لری ارائه داده می شود.
وی میزان تعهد اشتغال در راستای اجرای این طرح را 20 هزار شغل در کشور خواند و گفت: به ازای هر 50 نفر متقاضی  مشاغل خانگی هم یک مشاور در نظر گرفته شده بنابراین تا پایان امسال 400 نفر را به عنوان مشاور و تسهیل گر در اجرای این طرح تربیت  می کنیم.
رییس سازمان تجاری‌سازی، فناوری و اشتغال دانش آموختگان کشور گفت: از دیگر اقدامات ما اتصال برندهای ملی به  تولیدات استانی فاقد برند است تا بدین گونه فروش و عرضه آنها در بازار تسهیل شود.
انتهای پیام/م

جهاد دانشگاهی نهاد واسطه ای در اجرای طرح الگوی توسعه جدید مشاغل خانگی 

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.