وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه استان بوشهر نماد مقاومت، آموزش و فرهنگ گفت: مدرسه تاریخی سعادت بوشهر شناسنامه هویتی آموزش و پرورش نوین ایران مایه افتخار ایران اسلامی است.

شناسنامه آموزش نوین ایران مدرسه سعادت بوشهر استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید عباس صالحی صبح امروز در آیین نواختن زنگ انقلاب در دبیرستان ماندگارسعادت بوشهر، با تبریک ایام الله دهه فجر و با بیان اینکه این استان در عرصه فرهنگ و آموزش دارای پیشینه تاریخی درخشانی است اظهار داشت: استان بوشهر از یک سو نماد مقاومت و از سوی دیگر نماد آموزش و فرهنگ است.

وی با بیان اینکه گلبانگ انقلاب اسلامی امروز از مدرسه سعادت که دارای قدمتی بیش از 100 سال است نواخته می‌شود تصریح کرد: من که با آموزش و فرهنگ کشور آشنا هستم نواخته شدن زنگ انقلاب در مدرسه سعادت تازیخی بوشهر مایه افتخار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مدرسه سعادت بوشهر دارای تاریخی درخشان در عرصه آموزش و فرهنگ کشور است تصریح کرد: مدرسه سعادت بوشهر از مدارسی است که نامش در حوزه آموزش و فرهنگ نوین می‌درخشد.

صالحی ، تحصیل در چنین مدرسه‌‌ای را مایه افتخار و عزت دانست و گفت: مدرسه تاریخی سعادت بوشهر شناسنامه هویتی آموزش نوین ایران مایه افتخار ایران اسلامی است.

وی، با اشاره به اینکه روزگاری تحصیل و تدریس مخصوص طبقه‌های خاصی از جامعه بود گفت: بخشی از مردم جامعه از تحصیل محروم بودند که یکی از ویژگی‌های دوره معاصر این است که تحصیل عمومی‌تر شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دسترسی آسان به تحصیل و آموزش را یکی از دستادورهای انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: سال 1355 حدود 600 هزار نفر از جمعیت 30 میلیونی ایران تحصیل می‌کردند که این رقم در سال گذشته به 13 میلیون نفر افزایش یافت که جمعیت کشور 2 برابر سال 55 شد ولی جمعیت دانش‌آموزی رشد چند برابری و غیرقابل مقایسه با سال 1355 دارد.

صالحی با اشاره به وضعیت تحصیل در تناسب جنسیتی گفت: خانم‌ها در اوائل انقلاب اسلامی حدود یک سوم دانش‌آموزان بودند ولی اکنون فضای عدالت جنسیتی در آموزش و پرورش شرایط مناسبی است.

وی، با بیان اینکه همه این اتفاقات خوب نتیجه تلاش مجموعه‌ای است که در این مسیر کوشیدند افزود: این مجموعه به مدارس مانند مدرسه سعادت توجه ویژه کردند که نقطه عطفی در تاریخ و ادوار مختلف جنبش مشروطیت، انقلاب اسلامی و آموزش و فرهنگ است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تکریم به امام راحل و شهدای والامقام گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی توجه به عدالت آموزشی در حوزه جغرافیای ایران اسلامی است.

انتهای پیام/ م

مدرسه سعادت بوشهر شناسنامه آموزش نوین ایران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.