مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری لرستان ازاجرای عملیات حفاظت وقرق درمراتع لرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در راستای برنامه اصلاح و احیاء مراتع و به منظور ایجاد شرایط لازم جهت زاد آوری، تکثیر گونه‌های گیاهان مرتعی و افزایش تولید علوفه مراتع امسال، این مهم صورت گرفت.

 

ظهار کرد: با فعالسازی طرح‌های مرتعداری، عملیات قرق و حفاظت از مراتع در سطح ۵۵ هزار هکتار از مراتع استان، با مشارکت مجریان و بهره برداران به اجراء درآمده است.

وی با بیان اینکه مراتع یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین منابع ملی کشور محسوب می‌شود تاکید کرد: لازمه حفظ این منابع ارزشمند، آگاهی‌بخشی به اقشار جامعه، به ویژه روستاییان، عشایر و دامداران می‌باشد که به عنوان بهره‌برداران مستقیم این منابع ارزشمند است که باید به آن توجه داشت.

نجفی اظهار داشت: به منظور تامین و جبران بخشی از خسارت‌های وارده به مرتع‌داران، ۱۷ هزار و ۳۳۰ هکتار از مراتع استان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: قرق مراتع یکی از روش‌های مدیریتی مرتعداری و آبخیزداری است که در جهت اصلاح و توسعه مراتع اعمال می‌شود، به طوری که افزایش تراکم پوشش گیاهی در پهنه‌های تحت قرق موجب تثبیت و پایداری خاک به عنوان بستر استقرار گیاهان و در نتیجه کاهش هدر رفت خاک و تولید رسوب می‌گردد.

انتهای پیام/م

عملیات حفاظت و قرق در مراتع لرستان اجراشد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.