فرماندار بردسیر گفت:طی ایام دهه فجر برق چندین روستا در این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،مجید نجف پور فرمانداربردسیر درارائه گزارش دستاوردهای نظام و دولت ازفجر۹۵تافجر۹۶ گفت: آنچه منجربه تحول درحوزه های مختلف شده است حاصل تلاش ،وحدت،همفکری و تعامل تمام ارکان نظام با محوریت امام جمعه  شهرستان است.
نماینده عالی دولت دربردسیر گفت: بسیاری ازمشکلات شهرستان با نقدسازنده مردم پیگیری که ازمهمترین آنها میتوان به برگزاری اولین کمیسیون کارگری دربهمن ماه ۹۵ و تعامل مسئولین صنایع فولاد و قضایی جهت جذب نیروی بومی دراین صنایع اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه ازبهمن پارسال تاکنون ۴۱۰نفرازفرزندان بردسیر جذب صنایع فولاد شده اند و افزود: درمجموع هزار و ۴۶۰نفر شغل پایدار ثبت سامانه رصد شده است که این مهم کسب رتبه اول استان به نسبت جمعیت و رتبه سوم استان به نسبت تعدادشغل ایجاد شده را برای شهرستان به ارمغان آورده است.
نجف پور همچنین از آمادگی فرمانداری و دستگاه های ذی ربط جهت شفاف سازی و راستی آزمایی درخصوص اشتغال ایجادشده با کدملی ۳۱۷ و بیمه تامین اجتماعی خبرداد.
وی تصریح کرد: بااقدامات انجام شده دریک سال گذشته تمام صنایع غیرفعال بجز کارخانه های استیل و قند احیا و راه اندازی شده اند که از مهمترین آنها میتوان به کارخانه گونی بافی و آب معدنی همرس اشاره کرد.
فرماندار بردسیر ضمن اشاره به افتتاح کارخانه جهان فولاد وماه گلاب بیان داشت: دریک سال گذشته تمام پروژه های نیمه تمام تعیین تکلیف شده اند که ازمهمترین آنها میتوان به تکمیل استخرشنا با اعتبار ۲۲میلیاردریال و جاده های راسک با اعتبار ۲۲میلیاردریال و باغبزم با اعتبار ۵میلیارد ریال همچنین شروع ساخت مجتمع فرهنگی هنری با اعتبار ۱۴میلیاردریال اشاره کرد.
وی از جذب ۳۰۰میلیارد ریال اعتبار جهت بازسازی مسکن های خسارت دیده دراثرسانحه سیل خبرداد و افزود :تا کنون ۸۰۰پرونده درپنج شهرشهرستان تکمیل که ۵۰۰فقره آن دربانک ها عقد قراردادشده است و ۵۰۰پرونده دیگر نیز دردستور کاراست.
نجف پور از برق رسانی تمام روستاهای بالای ۵خانوار بااعتبار ۲۵میلیاردریال دریک سال گذشته خبردادو افزود: درایام دهه فجر نیز افتتاح برق چندین روستا با اعتباربالغ بر۳۵ میلیارد ریال انجام خواهدشد.
وی ادامه داد :درسفر فروردین ماه ۹۶ وزیر ارتباطات ۴۰میلیارد ریال به بخش ارتباطات اختصاص و تمام ۵شهرشهرستان از نعمت اینترنت پرسرعت ۴Gو ۳G برخوردار شدند.
نجف پور افزود: دریک سال گذشته معابر ۳۰روستا به متراژ ۲۰۰هزارمترمربع آسفالت و همین میزان آسفالت توسط شهرداری های شهرستان انجام شده است.
وی از پرداخت یکصد میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش های مختلف صنعت ،کشاورزی و مشاغل خرد و...دریک سال گذشته خبرداد و بیان داشت: طرح اتصال بخش لاله زار به گلزار و گلزار به راین که باعث کوتاه شدن محورمواصلاتی بردسیر با شهرهای جنوبی استان خواهدشدنیز دردست اقدام است.
نماینده عالی دولت دربردسیرگفت: روکش محور های باغین به بردسیر و دشتکاربه نگار انجام شده است و دراینده نزدیک روکش محور بهرامجرد نیز انجام خواهدشد.
نجف پور ضمن اشاره به پیشرفت های حوزه بهداشت و درمان از کلنگ‌زنی و بهره برداری ۱۵ پروژه بهداشتی دریک سال گذشته خبرداد.
وی اظهار داشت :۶۰ پرونده اشتغال پایدار به مبلغ ۶۰۰میلیارد ریال درزمینه های کشاورزی ،صنعت و گردشگری تشکیل و جهت اخذ تسهیلات صندوق توسعه ملی با کارمزد ۶ درصد به کارگروه استان ارسال شده است.
فرماندار بردسیر مهترین پروژه دردست اقدام را احداث شهر آفتاب(نیروگاه خورشیدی ) در زمینی به مساحت ۵۰۰هکتار عنوان کرد و افزود: مجوز احداث کارخانه فولاد آلیاژی نیز درحال صادرشدن است.
وی افزود: بزودی گاوداری ۲هزار راسی نیز درشهرستان احداث که زمینه اشتغال جوانان رافراهم می آورد همچنین احداث واحدهای فرآوری گل و میوه در بخش های گلزار و لاله زار در دستور کاراست.
فرماندار بردسیر ضمن اشاره به کاهش بعضی آسیب های اجتماعی تا ۶۰ درصد از افزایش رشد نرخ تولد و ازدواج خبرداد وخواستار تداوم این روند درشهرستان شد.

انتهای پیام/ی

ایجاد نیروگاه خورشیدی در بردسیر

برچسب ها: وزارت نیرو ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار