رییس جمهور در جلسه شورای اداری استان کرمان ؛

عزت ملی در این است که کشور روی پای خود بایستد/ تسهیلات مناسب مسکن برای خانه اولی ها اندیشیده شده است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت :برای تحقق آرزوهای ملت ایران برای پیشرفت کشور باید همگام با علوم و فناوری روز جهان حرکت کنیم و عزت ملی در این است که کشور روی پای خود بایستد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،شورای اداری استان کرمان هم اکنون با حضور رئیس جمهوری، هیات دولت و جمعی از مسئولان استانی و کشوری در استانداری کرمان درحال برگزاری است.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین علیدادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان خواستار توجه بیش از پیش دولت به حفظ اصالت بافت تاریخی شهر کرمان شد.

 امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان و رییس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، این در جلسه خواستار رسیدگی بهتر دولت به زلزله زدگان اخیر ،کارگران معادن ، و پرداخت حقوق معوقه شاغلان و بازنشستگان صنعت فولاد و ذغالسنگ شد.

 پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری استان کرمان خواستار افزایش اختیارات استانداران و ساماندهی اتباع بیگانه شد.

وی گفت: دولت سهم ۱۵ درصدی استان کرمان از معادن را پرداخت نکرده است.

زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس و رییس کمیسیون تحقیقات مجلس در جلسه شورای اداری استان از رییس جمهور و هیات دولت خواست به موضوع کم آبی در کرمان اهتمام بیشتری نشان دهند.

وی گفت : برای رونق تولید در استان کرمان و حل مشکل واحدهای تولیدی که تعطیل و کارگرانشان بیکار شده اند باید چاره اندیشی کرد.

در این جلسه رزم حسینی استاندار کرمان نیز گزارشی از عملکرد فعالیت های عمرانی و اقتصادی استان ارائه کرد .

رئیس جمهور در این جلسه در ابتدای سخنان خود به مقام پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت گرامی آن حضرت درود فرستاد و مقام شامخ حضرت فاطمه زهرا (س) را که این روزها ، با نام و یاد آن حضرت عجین شده است گرامی داشت.

  حجت الاسلام والمسلمین روحانی همچنین ایام الله دهه فجر را گرامی داشت .

رئیس جمهور در پاسخ به گلایه برخی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی که به آغاز سفر استانی رئیس جمهور از یک شهرستان به جای شروع از مرکز استان اعتراض داشتند ، گفت: علت انتخاب سیرجان برای شروع سفر ، حجم بیشتر طرح های آماده افتتاح در این شهرستان بود و ما سفر قبلی به استان سیستان و بلوچستان ، را هم از زابل شروع کردیم و سپس به زاهدان رفتیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با ابراز همدردی با زلزله زدگان استان کرمان گفت: باید به مشکلات و نیازهای به حق این مردم رسیدگی کنیم. و من فردا با مردم برخی از مناطق زلزله زده دیدار خواهم کرد .

رئیس جمهور گفت : برای تحقق آرزوهای ملت ایران برای پیشرفت کشور باید همگام با علوم و فناوری روز جهان حرکت کنیم. عقب ماندگی ما در بخش فناوری سبب میشود دیگران از ما باج گیری کنند . عزت ملی در این است که کشور روی پای خود بایستد .

وی افزود : تسهیلات مناسبتری برای خانه دار شدن خانه اولی ها اندیشیده ایم که اساس ان بر نوسازی بافت های فرسوده مسکونی است و با اجرای این سیاست چندین هدف ما محقق خواهد شد. هم مقاوم سازی منازل ، هم کاهش خسارت های احتمالی  و هم صرفه جویی انرژی رخ خواهد داد.

رئیس جمهور گفت : برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ، باید اختیارات بیشتری به استانداران اعطا کنیم و دولت دراین زمینه گام های جدیدی برمی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز صبح وارد استان کرمان شد و در ورزشگاه تختی شهرستان سیرجان برای مردم سخنرانی کرد .

وی قرار است فردا از مناطق زلزله زده کوهبنان و هجدک نیز دیدن کند.

انتهای پیام/ی

سفر رییس جمهور به کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار