مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از بهره‌برداری از ۱۷ طرح عمرانی و صنعتی با اعتبار ۵۹۰ میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه همزمان با دهه فجر ۱۷ طرح عمرانی و صنعتی با اعتبار ۵۹۰ میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فارس افتتاح می‌شود، گفت: از این تعداد ۱۱ طرح عمرانی و ۶ طرح صنعتی است.

وی با بیان اینکه طرح‌های عمرانی با هدف توسعه و تکمیل زیر ساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس اجرا شده است، افزود: این طرح‌ها در بخش‌های توسعه شبکه‌های برق رسانی، آب رسانی و گازرسانی و همچنین زیر سازی و آسفالت معابر و تصفیه خانه فاضلاب با اعتباری افزون بر ۷۷ میلیارد ریال عملیاتی شده است.

فتوحی از مهمترین طرح‌های عمرانی را بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی بزرگ شیراز اعلام کرد و ادامه داد: برای اجرای این طرح بیش از ۳۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی از دیگر طرح‌های عمرانی قابل افتتاح در این ایام را احداث شبکه برق رسانی ۲۰ کیلوولت شهرک صنعتی کازرون، تکمیل و احداث شبکه ۲۰ کیلوولت داخلی شهرک صنعتی زرین دشت، اجرای شبکه داخلی ۲۰ کیلوولت شهرک صنعتی فتح آباد مرودشت، احدات ترانس و برق رسانی به چاه آب آشامیدنی شهرک صنعتی استهبان، احداث و تکمیل تصفیه خانه شهرک لار، زیرسازی و آسفالت شهرک قیروکارزین تکمیل شبکه آب ناحیه حسن لری و پشت سنگر لار، زیرسازی و آسفالت شهرک خرمبید، حفاری و تجهیز چاه آب پاسارگاد و اجرای شبکه گازرسانی بوانات اعلام کرد.

فتوحی با اشاره به شش طرح صنعتی تولیدی که در ایام دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری می‌رسند، گفت: این طرح‌ها با سرمایه گذاری ۵۱۳ میلیارد ریالی بخش خصوصی ایجاد شده اند و با راه اندازی آن‌ها برای ۲۱۵ نفر اشتغال ایجادمی شود.

وی از مهمترین این طرح‌ها را بهره برداری از بزرگترین مجموعه صنعتی تولید چسب و رزین‌های آلکیدی جنوب کشور با سرمایه گذاری افزون بر ۲۱۵ میلیارد ریالی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح که مجهز به جدیدترین خطوط تولید محصولات چسب و رزین صنعتی است برای ۳۷ نفر اشتغال ایجادمی شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افتتاح مرحله نخست بزرگترین واحد فراوری آبزیان جنوب کشور شامل خط تولید کنسرو را از دیگر طرح‌های صنعتی اعلام کرد که با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی و اشتغال ۲۰ نفری در شهرک صنعتی بزرگ شیراز آماده بهره برداری رسمی است.
فتوحی به بهره برداری از نخستین واحد تولیدی در شهرک صنعتی سروستان ۲ به میمنت این ایام اشاره کرد و ادامه داد: این واحد سلولزی در زمینه تولید انواع دستمال کاغذی است که با سرمایه گذاری ۴.۵ میلیارد ریالی و اشتغال زایی ۵۰ نفری افتتاح و راه اندازی خواهدشد.

وی همچنین از بهره برداری طرح سرمایه گذاری خارجی در شهرک صنعتی تنگ حنا نی ریز در ایام دهه مبارک فجر خبرداد و گفت: طرح فراوری و کنسانتره کرومیت با مشارکت ۱ میلیون دلاری سرمایه گذار چینی و اشتغالزایی ۳۵ نفری نیز آماده افتتاح است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، طرح‌های تولیدمخازن پلی اتیلن و سردخانه و بسته بندی میوه جمعا با سرمایه گذاری بیش از ۶۰ میلیارد ریالی و اشتغال ۷۳ نفری را از دیگر واحد‌هایی اعلام کرد که در ایام دهه مبارک فجردر شهرک صنعتی بزرگ شیراز راه اندازی و به بهره برداری می‌رسند.
انتهای پیام/ر

افتتاح طرح عمرانی و صنعتی با اعتبار ۵۹۰ میلیارد ریال در فارس

برچسب ها: دهه فجر ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار