مدیرکل گمرک فارس از کاهش ۷ درصدی ارزش دلاری واردات کالا خبر داد.

کاهش ۷ درصدی واردات فارسبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خداداد رحیمی مدیرکل گمرک فارس گفت: در ۱۰ ماه گذشته ۱۸ هزار و ۸۰ تن کالا به ارزش ۶۸ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۶۷۱ دلار از طریق گمرکات استان فارس وارد کشور شده است.

وی افزود: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۳ درصد افزایش و از لحاظ ارزش دلاری ۷ درصد کاهش داشته است.
رحیمی ادامه داد: واردات این کالا‌ها به چین، ترکیه، آلمان، امارات متحده عربی، کره جنوبی، ایتالیا و پاکستان انجام شده است.

وی بیان کرد: در ۱۰ گذشته در مجموع ۲۸۲ هزار و ۳۵۷ نفر از طریق مرز هوایی این استان به کشور وارد شده‌اند که ۲۳۳ هزار و ۹۰۱ نفر از آن‌ها ایرانی و ۴۸ هزار و ۲۵۶ نفر گردشگر خارجی بوده‌اند که در مجموع مسافران ورودی به استان فارس نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ کاهش داشته است.

رحیمی اظهار کرد: در این مدت تعداد ۲۷۷ هزار و ۸۰۵ مسافر نیز از طریق مرز هوایی استان فارس از کشور خارج شده‌اند که ۲۳۴ هزار و ۸۹ نفر از آن‌ها ایرانی و ۴۳ هزار و ۷۱۶ نفر مسافر خارجی بوده‌اند.

مدیرکل گمرکات استان فارس با بیان اینکه در ۱۰ ماه گذشته ۴ هزار و ۲۱۶ مرسوله پستی از ایران به کشور‌های خارجی ارسال شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۲۹ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۷ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: در ۱۰ ماه گذشته ۲۱۷ مرسوله پستی خارجی نیز به استان فارس وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۹۸ درصد و از نظر ارزش دلاری ۹۵ درصد کاهش داشته است.
انتهای پیام/ر

کاهش واردات کالا به فارس

برچسب ها: گمرک ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.