وزیر خارجه کره شمالی هشدار داد اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در شبه‌جزیره کره تهدیدی برای روابط بهبودیافته میان پیونگ‌یانگ و سئول است.

اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا بهبود روابط دو کره را تهدید می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس، «ری یونگ-هو»، وزیر خارجه کره شمالی به آمریکا هشدار داد استقرار یک هواپیمابر هسته ای و رزمایش نظامی برنامه‌ریزی‌شده بلافاصله پس از المپیک زمستانی تهدیدی برای روابط بهبود یافته میان دو کره است.

ری یونگ-هو از سازمان ملل خواست درباره آن چه وی «بازی خطرناک آمریکا برای وخیم تر کردن اوضاع در داخل و اطراف شبه‌جزیره کره و پیش بردن جهان به سمت فاجعه جنگ هسته ای» خواند، ساکت نماند. وی در نامه ای به آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل که اواخر روز پنج شنبه منتشر شد از وی خواست برای توقف استقرار تجهیزات آمریکا و آن رزمایش نظامی تلاش کند.

وزیر خارجه کره شمالی هشدار داد اقدامات نظامی آمریکا با هدف «تحریک یک جنگ هسته ای صورت می گیرد که بهبود روابط دو کره و کاهش تنش ها را تضعیف می کند».

این مقام کره ای همچنین مقامات آمریکایی را متهم کرد افکار عمومی را فریب داده‌اند تا اینطور تلقی شود که گفتگوی جدید بین دو کره نتیجه تشدید تحریم های آنها و فشار اعمال شده بر کره شمالی است. وی گفت: برعکس، این گفتگوها نتیجه تصمیم شخص کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی بوده است.

 

انتهای پیام/

هشدار وزیر خارجه کره شمالی درباره بازی خطرناک آمریکا

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار