سفیر روسیه در کره شمالی با بیان اینکه مسکو از فعالیت‌های پیونگ‌یانگ مطلع است اعلام کرد این کشور پیشرفت‌های چشمگیری در برنامه موشکی خود داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، سفیر روسیه در کره شمالی اعلام کرد پیونگ‌یانگ سال گذشته، در بخش برنامه موشکی خود به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کرده است. بر اساس گفته‌های این دیپلمات، مسکو از قابلیت‌های کره شمالی آگاه است و از نزدیک در حال نظارت بر آن است.

سفیر روسیه در کره شمالی با استناد به متخصصان روسی گفت در حالی که موشک‌های کره شمالی فناوری‌های مشابه موشک‌های خارجی را داراست، به نظر می‌رسد تازه‌ترین موشک پیونگ‌یانگ به صورت بومی طراحی شده باشد. در این میان، وی گفت مسکو از نزدیک در حال نظارت بر شرایط در کره شمالی است و از قابلیت‌های این کشور اطلاع دارد.

وی روز چهارشنبه به خبرگزاری ریا نووستی در توکیو گفت: «می‌توان گفت کره شمالی موفق شده است در سال گذشته به پیشرفت‌های بسیار جدی در برنامه موشکی خود دست یابد.»

پیونگ یانگ آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای متعددی انجام داده است. این کشور، ششمین آزمایش موشکی خود را در ماه سپتامبر انجام داد. روسیه با محل آزمایش هسته‌‎ای کره شمالی تنها 150 کیلومتر فاصله دارد و به نقاطی که موشک‌های آزمایش شده از جانب کره شمالی در آن سقوط می‌کنند نیز نزدیک است. از نظر سفیر روسیه، این مسئله به این معنی است که آزمایش‌های کره شمالی می‌تواند امنیت روسیه را به خطر بیاندازد.

وی گفت: «نمی‌توان به طور قطع پیش‌بینی کرد که تجهیزات کره شمالی همواره بی‌نقص عمل خواهند کرد.»

کره شمالی هرگز پیش از انجام آزمایش‌هایش، کشورهای همسایه خود از جمله روسیه را از آن مطلع نمی‌کند. با این حال، این کشور پس از انجام آزمایش‌ها اعلام می‌کند اقداماتش «به منظور آسیب رساندن به کشورهای همسایه» انجام نشده اند.

اقدامات کره شمالی نگرانی‌هایی را در سراسر جهان ایجاد کرده و به وضع چندین قطعنامه در سازمان ملل منجر شده است.

روسیه و چین راهکاری برای کمک به حل بحران کره پیشنهاد کرده اند که به توقف همزمان آزمایش‌های کره شمالی و مانورهای نظامی ارتش آمریکا در شبه جزیره کره اشاره می‌کند.

با این حال، آمریکا از این پیشنهاد استقبال نکرده است. واشنگتن در یک نشست بین‌المللی در کانادا که روسیه و چین به شرکت در آن دعوت نشده بودند، بار دیگر بر موضع خود تاکید کرد. علاوه بر آن، شرکت کنندگان در این گردهمایی وضع تحریم‌های بیشتر علیه پیونگ یانگ را بررسی کردند.

با این حال، روسیه از این اقدام به شدت انتقاد و اعلام کرد این نشست، به جایگزین مناسبی برای پیشنهاد روسیه و چین دست نیافته است.

انتهای پیام/

 

اظهارنظر سفیر روسیه در کره شمالی درباره قابلیت های موشکی پیونگ‌یانگ

 

برچسب ها: کره شمالی ، روسیه ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار