یک مقام کره جنوبی اعلام کرد به رغم اقدام کره شمالی مبنی بر لغو یک برنامه مشترک فرهنگی، اجرای دیگر پروژه‌های مشترک مربوط به المپیک زمستانی ادامه خواهد یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کره جنوبی امروز سه‌شنبه اعلام کرد سئول به رغم اقدام کره شمالی مبنی بر لغو یک برنامه مشترک فرهنگی، دیگر پروژه‌های مشترک مربوط به المپیک زمستانی را با پیونگ‌یانگ به انجام خواهد رساند.

یک مقام دولتی کره جنوبی امروز اعلام کرد دو کره همچنان سرگرم مذاکره در خصوص جزئیات مربوط به اعزام ورزشکاران کره جنوبی به کره شمالی به منظور آموزش ورزشکاران کره شمالی در یک مجتمع تفریحگاهی اسکی در این کشور هستند.

او افزود به نظر می‌رسد در خصوص برنامه‌های آموزشی مشترک میان دو کشور مشکلی ایجاد نشده است. با این همه با توجه به تصمیم کره شمالی بعید است دو کشور قبل از آغاز المپیک زمستانی در روز ۹ فوریه هیچ برنامه مشترک فرهنگی برگزار کنند.

کره شمالی یک برنامه مشترک فرهنگی را که قرار بود روز چهار فوریه برگزار شود، اواخر شب گذشته لغو کرد. پیونگ یانگ علت لغو این برنامه را رویکرد رسانه‌های کره جنوبی در تبلیغ مطالب اهانت‌آمیز و تحریک افکار عمومی اعلام کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار