وزیر خارجه کره جنوبی اعلام کرد این کشور سناریو‌هایی را برای واکنش به آزمایش موشکی احتمالی دیگری از سوی کره شمالی آماده کرده است.

کره جنوبی: تمام سناریوهای احتمالی را برای واکنش به آزمایش تسلیحاتی احتمالی کره شمالی آماده کرده‌ایمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «کانگ کیونگ-وا»، وزیر خارجه کره جنوبی اعلام کرد این کشور «تمام سناریوهای احتمالی» را آماده کرده تا درصورتیکه کره شمالی موشک دیگری را آزمایش کرد از آنها استفاده کند. این در حالی است که این دو کشور دیدارهای دوجانبه و گفتگوهایی را درباره برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی 2018 انجام داده‌اند. 

کانگ کیونگ-وا در حاشیه نشست داووس در مصاحبه با رویترز گفت: «ما با درک درستی از هر احتمالی وارد مذاکره شده‌ایم. همیشه ممکن است یک اقدام تحریک‌آمیز انجام شود. در نتیجه ما سناریوهایی را در ذهن داریم و برای هر چیزی که اتفاق بیافتد آماده هستیم. اما به طور کلی کار خوبی در حال انجام است».

کانگ که قرار است در نشست داووس درباره پیشرفت‌های گفتگوهای دو کره و بازی‌های المپیک صحبت کند جزئیات بیشتری درباره سناریوهای فوق ارائه نداد. کره جنوبی و شمالی پس از دو سال در ماه جاری با یکدیگر دیدار کردند تا برای تسهیل شرکت ورزشکاران کره شمالی در بازی‌های المپیک که در پیونگ‌چانگ برگزار می‌شوند، گفتگو کنند.

پیونگ یانگ یک کمپین تبلیغاتی برای شرکت در المپیک تشکیل داده و از تمام کره‌ای هایی که در خارج و داخل این کشور ساکن هستند خواسته همکاری بین دو کره را ترویج دهند.

«مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا که نماینده آمریکا در بازی‌های المپیک خواهد بود سه‌شنبه اعلام کرد با تلاش کره شمالی برای «ربودن» بازی‌های المپیک از طریق مبارزات تبلیغاتی مقابله خواهد کرد. سئول این انتقاد مایک پنس را رد کرده و گفته بازی‌های المپیک باعث می‌شود تنش‌ها بر سر برنامه موشکی و هسته‌ای پیونگ یانگ کمتر شود.

کانگ روز چهارشنبه اعلام کرد: «این یک فرصت برای ارتباط صلح آمیز است و ما باید بیشترین استفاده را از آن ببریم».

کره شمالی سال گذشته چند موشک شلیک کرد و ششمین و بزرگترین آزمایش هسته‌ای خود را نیز انجام داد. کانگ همچنین گفت یک آزمایش یا اقدام تحریک‌آمیز دیگر پذیرفتنی نخواهد بود. تحریکات بیشتر به فشارها و تحریم‌های بیشتر منجر می‌شود.

پس از اینکه کره شمالی برای شرکت در بازی‌های المپیک اعلام آمادگی کرد «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی فوراً از این تصمیم برای کاهش تنش‌ها و برقراری مذاکرات بین دو کره استفاده کرد.

کانگ گفت: «قطع ارتباط با کره شمالی خیلی طولانی بوده است. امیدواریم این برقراری ارتباط به گفتگوهای بیشتر بین کره جنوبی و شمالی از جمله مذاکره درباره مسئله هسته‌ای این کشور منجر شود».

انتهای پیام/

 

آمادگی کره جنوبی برای مقابله با آزمایش موشکی احتمالی کره شمالی

 

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار