به مناسبت دهه فجر هشت طرح کشاورزی با ارزش ۶۷ میلیارد تومان در هرمزگان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، باقرزاده رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در نشست مشترک با اداره کل‌های وابسته به جهاد کشاورزی گفت: این طرح‌ها در زمینه‌های آبیاری تحت فشار، توسعه گلخانه ها، تجمیع اراضی، صنایع تبدیلی گیاهی و شیلاتی است.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها بیش از ۵۰۰ اشتغال جدید فراهم شد که ۳۰۸ نفر از این اشتغال جدید وبقیه اشتغال تثبیت شده است.

باقر زاده گفت:عملکرد زراعی هرمزگان نیز با بهره برداری از واحد‌های گلخانه‌ای و تجمیع اراضی ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی افزود:بر اساس برنامه هدفگذاری شده تا پایان امسال ۴ هزار هکتار به سطح آبیاری تحت فشار و ۱۰۰ هکتار به سطح گلخانه‌های هرمزگان افزوده می‌شود.

باقرزاده گفت: اکنون ۹۸ هزار هکتار از زمین‌های زراعی هرمزگان به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز است که ۵۰ درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

مدیر کل شیلات هرمزگان نیز در این نشست گفت: در دهه فجر ۵ طرح عمده شیلاتی در هرمزگان به بهره برداری می‌رسد.

پرویز محبی افزود: چهار سایت پرورش میگوی، چهار مرکز عمل آوری آبزیان و یک واحد سوخت رسانی سیار در خور آذینی مهمترین این طرح هاست.

وی گفت: همچنین در دهه فجر جانمایی هزار هکتار مزرعه پرورش میگو و کلنگ زنی ۵ واحد عمل آوری آبزیان در دستور کار است.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به سرمایه گذاری‌ها در پرورش میگو افزود: در دو سال آینده سطح تولید میگو به دو برابر افزایش می‌یابد.

محمد جانباز مدیرکل دامپزشکی هرمزگان نیز در این نشست گفت: واکسیناسیون و سمپاشی رایگان دام‌ها در مناطق محروم و عشایری، ویزیت رایگان دام‌ها در کلینیک‌های خصوصی و افتتاح یک مرکز درمانی مهمترین برنامه اداره کل دامپزشکی در ایام دهه فجر است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان نیز گفت: بیش از ۵۰ طرح منابع طبیعی با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

امید ذاکری افزود: نهال کاری، مهار شن‌های روان، طرح‌های آبخیزداری و کنترل روان آب‌ها مهمترین این طرح هاست.

وی گفت: ۵ طرح آبخیزداری نیز با مشارکت خیران در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود: اکنون ۱۳ طرح با هزینه ۳۸ میلیارد ریال با مشارکت خیران در دست اجراست.

انتهای پیام/ف

بهره برداری از طرح‌های کشاورزی در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.