مدیرعامل شرکت نیروی برق خراسان شمالی گفت:در دهه فجر ۷۲ طرح برق رسانی در استان خراسان شمالی به بهره برداری می‌رسد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛صبوری مدیرعامل شرکت نیروی برق استان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر گفت: در ایام دهه فجر امسال ۷۲ طرح نیروی برق استان با اعتباری افزون بر ۳۸ میلیاردو ۷۷۰ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد.

وی راه اندازی سه دفتر برق در لوجلی شیروان، ینگه قلعه فاروج و قاضی مانه و سملقان، آماده سازی بستر مناسب برای پنل‌های خورشیدی در جاجرم، نصب سه هزار چراغ LED بجای چراغ‌های پرمصرف، هوشمند سازی شبکه توزیع برق کاهش زمان خدمت رسانی به مردم از، و را از دیگر برنامه‌های این حوزه عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت نیروی برق استان درصد برخورداری مردم استان از نیروی برق را ۹۹ و ۹ دهم درصد اعلام کرد و گفت: در سال ۵۷ تا کنون مشترکین برق از ۴۰ هزار مشترک برق به ۳۴۰ هزار مشترک برق افزایش یافته است.

صبوری افزود: درسال ۹۳ تلفات برق ۱۲ صدم درصد بود که در پایان سال ۹۵ این رقم به ۹ و سی و چهار صدم درصد رسید که میانگین کشوری ۱۱ درصد است و خراسان شمالی جزو معدود استان‌هایی است که این شاخه را به تک رقمی رسانده است.

وی گفت: هدف گذاری شرکت برق استان برای کاهش تلفات برق استان تا پایان سال ۹۶ نه درصد و تا سال هزار و چهارصد و پنج، پنج درصد پیش بینی شده است.

وی با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در این حوزه افزود: در سال ۵۷ کل طول شبکه توزیع برق استان ۶۳۰ کیلومتر بوده که در حال حاضر به ۱۰ هزارو ۵۰۰ کیلومتر رسیده است وهمچنین تعداد روستا‌های برخوردار از انرژی برق از ۲۵ روستا به ۳۹۲۵ روستا افزایش پیدا کرده که در حال حاضر هیچ روستای بالای ۱۰ خانوار بدون برق در استان وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت نیروی برق استان گفت: ۸۰۰ پایه برق شهر بجنورد در سال ۹۵ جابجا شده که در روستا‌ها این جابجایی تا کنون دو هزار و ۴۰۰ پایه است و تا پایان سال به سه هزار پایه خواهد رسید.

صبوری با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰۷ حلقه چاه کشاورزی دارای برق در استان موجود است، افزود: در سال ۵۷ برای یک حلقه چاه هم برق رسانی انجام نشده بود.

وی همچنین گفت: میزان مطالبات مردمی و مطالبات شرکت برق از دستگاه‌های اجرایی ۲۵ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت برق با اشاره به اینکه برای نصب پنل خورشیدی ۲۷ میلیون تومان هزینه نیاز است، گفت: با نصب این پنل‌ها ماهانه ۷۰۰ هزار تومان مشترکین دریافت خواهند کرد.

صبوری گفت: تاکنون برای ۱۰ خانوار از مددجویان کمیته امداد به صورت پایلوت و رایگان با پنل خورشیدی نصب شده است.

انتهای پیام/پ

بهره برداری از طرح‌های برق رسانی خراسان شمالی در ایام دهه فجر

برچسب ها: استانداری ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.