در پي بارش برف و در دسترس نبودن غذا برای پرندگان وحشی در شهرستان سنقر، محیط بانان و دوستداران طبيعت اقدام به دانه پاشی در طبيعت کردند.

چقاکبودی رئيس اداره حفاظت محيط زيست سنقر و کلیایی  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  گفت: در پی بارش رحمت الهی، پوشيده شدن سطح زمين از برف و در دسترس نبودن غذا برای پرندگان بومی و مهاجر، امروز کارکنان محيط زيست با همکاری شرکت زرین دانه سنقر با حضور در روستاهای حاشیه شهر اقدام به پاشيدن دانه برای پرندگان کردند.
دانه پاشی برای پرندگان در شهرستان سنقر و کلیایی+ تصاویر

چقاکبودی با بيان اينکه پرندگان در فصل سرما بيش از وحوش ديگر آسيب پذير هستند افزود: پرندگان اين روزها نيازمند کمک و حمايت بيشتر مردم برای سپری کردن سرمای زمستان هستند.

وي گفت: محيط زيست شهرستان سنقر و کلیایی با کمک دوستداران طبيعت از ابتدای فصل زمستان تا کنون در چند مرحله با تهيه بذر و خوراک طيور از پرندگان بومی و مهاجر که نياز به حمايت داشته‎اند، پذيرايی کرده است.



چقاکبودی با بيان اينکه در روزهای سرد و برفی انواع جانوران بيشتر به سمت روستاها و شهرک‎های اطراف مي‎آيند گفت: با کمی پس مانده غذا و خرده‎های نان می‎توان فرصت دوباره زندگی را به جانوران و پرندگان هديه داد و به آنها کمک کرد که سرمای زمستان را سپری کنند.

رييس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان سنقر افزود: پرندگان کوچک و ضعيف علاوه بر غذا برای سرپناه مناسب به گوشه‎ای از ساختمان‎ها پناه می‎برند که از شهروندان انتظار می رود در اين مدت کوتاه از پرندگان کوچک محافظت نمايند.

انتهای پیام/ز

 

برای پرندگان در شهرستان سنقر و کلیایی  دانه پاشی کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.