مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: مطالعات انتقال آب از دریای عمان برای تامین آب شرب استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی به پایان رسیده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،کاظم جم در نشست خبری با خبرنگاران افزود:برای این طرح که با همکاری بخش خصوصی انجام می شود یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر لوله گذار  خواهد شد تا نگرانی‌ها از کمبود آب مصرفی در آینده به حداقل برسد.

وی گفت: خشکسالی‌های ۱۸ ساله در شرق کشور باعث شده است بسیاری از دشت‌های استان حالت بحرانی به خود بگیرد و این کار مستلزم همکاری بهره برداران و فرهنگ صحیح از منابع آبی است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی افزود: حاکمیت منابع آبی در کشور هنوز اثبات نشده است آب را باید نجات داد ونجات آب پازلی است که همه دستگا‌ها و مردم در آن سهم دارند.

کاظم جم با اشاره به توزیع عادلانه آب گفت: ۹۸ درصد چاه‌های استان به سیستم کنتور هوشمند مجهز شده اند که در سطح کشور رتبه اول نصب کنتور را داریم واین امر به توزیع عادلانه آب کمک شایانی کرده است.

وی افزود: در استان خراسان رضوی بیش از ۷ هزار و ۳۶۰ حلقه چاه غیر مجاز داریم که از این تعداد ۳ هزار و ۳۵۸ حلقه چاه در سال گذشته مسدود شده و در سال جاری یک هزار و ۱۵۰ حلقه چاه غیر مجاز دیگر نیز پرشده است.


انتهای پیام//ز. ج.

نشست خبری مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای خراسان رضوی در تربت جام

برچسب ها: خشکسالی ، منابع آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.