مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی از جمع آوری بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات در ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد.

پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات درآذربایجان غربی به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ عزیز سهندی مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی امروز در سومین جلسه شورای زکات استان از جمع آوری ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد و گفت:: ۸۰ درصد از زکات جمع آوری شده درسالجاری برای فقرا هزینه شده و در این میان ۴۴ هزار و ۳۴۸ نفر نیازمند از کمک‌های موردی زکات برخوردارشده اند.

عزیزسهندی افزود: احداث ۱۳۲ واحد مسکونی و تهیه ۳۶ فقره جهازیه برای نوعروسان، تامین امکانات تحصیل برای ۶۱۶ دانش آموز، درمان ۱۱۴ بیمار نیازمند، اعزام ۳۸۰ مددجو به سفر‌های زیارتی و تهیه و توزیع ۲۶ هزار سبد کالا در بین نیازمندان ازجمله برکات زکات برای محرومان استان بود.

وی با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: درسال جاری شهرستان مهاباد با ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رتبه اول استانی وشهرستان‌های بوکان وسلماس به ترتیب با ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات، رتبه‌های دوم و سوم استانی را کسب کرده اند.

سهندی با تاکید براینکه زکات از پایه‌های اساسی نظام مالی و اقتصاد اسلامی به شمار می‌رود اظهار کرد: اگر تمامی مشمولان پرداخت زکات، زکات مال خود را بپردازند چهره روستا‌های ما متحول می‌شود بطوریکه ازهم اکنون آثار این فریضه الهی در بسیاری از روستا‌های استان نمایان شده است.

وی افزود: میزان تحقق درآمد زکات براساس الزامات پیش بینی شده در ۱۰ ماهه امسال ۱۱۶ درصد بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی رئیس شورای زکات آذربایجان غربی نیز دراین جلسه با تاکید بر فرمایشات مقام عظمای ولایت و با استناد به آیات و روایات وارده در خصوص جایگاه زکات از اعضای شورا خواست درجهت فرهنگ سازی برای گسترش وترویج بیشتر زکات درجامعه تلاش‌های خود را افزایش دهند.

انتهای پیام/ح

 افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات نسبت به مدت مشابه سال گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.