نشست تخصصی پیشگامان و نخبگان زکات آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ نشست تخصصی پیشگامان و نخبگان زکات در آذربایجان غربی پیش از ظهر  امروز در محل جلسات کمیته امداد امام خمینی استان برگزار شد ودر آن مدیرکل کمیته امداد و دبیر دبیرخانه شورای زکات استان، بررسی و تحلیل وضعیت فعالیت های تبلیغی و فرهنگ سازی فریضه الهی زکات در جامعه، بررسی راهکارهای نهادینه سازی فرهنگ زکات در تحقق شعار " اقتصاد مقاومتی" و چگونگی بهره گیری از ابزارها و شیوه های نوین تبلیغی و اطلاع رسانی و جذب زکات و به روز کردن امکانات موجود را از اهداف کلی برگزاری این نشست برشمرد.

سهندی به اهمیت پرداخت زکات اشاره کرد و افزود: در دین مبین اسلام، در کنار برپایی نماز بر پرداخت زکات نیز تاکید شده است چرا که با پرداخت زکات در مسیر فقر زدایی جامعه گام مهمی برداشته می شود

وی با اعلام اینکه  برای مدیریت پرداخت زکات و نهادینه کردن آن باید از خود مسلمانان شروع کرد گفت: متاسفانه در بین کشورهای مسلمان به فریضه زکات کم توجهی شده  است و این دلیل فقر کشورهای مسلمان می باشد.

مدیرکل کمیته امداد و دبیر دبیرخانه شورای زکات آذربایجان غربی  ارتباط بین زکات و فقر را یک ارتباط مستقیم ذکر کرد و گفت: وظیفه ما اینست که افراد را از زیر حد کفاف ارتقاء داده و به دامنه کفاف بیاوریم و میزان فقر خانواده های نیازمند و فقیر را با پرداخت زکات پایین بیاوریم.

سهندی با اظهار اینکه در بحث جذب زکات، تبلیغات و اطلاع رسانی 10 درصد از ظرفیتهای موجود توانستیم بهره مند شویم افزود: در جامعه کنونی به یک پدیده نامطلوب اجتماعی دچار شدیم و آنهم اینکه در جامعه و خانواده در قبال مسئولیت اجتماعی که در مقابل فقر داریم بویژه در پرداخت زکات در سال اقتصاد مقاومتی نتوانستیم به نحوه احسنت ایفای نقش کنیم.

وی تصریح کرد: زکات هم بخشی از اقتصاد انفاق کشور است که تا به امروز بصورت واضح و روشن بررسی نشده و عزم ملی را می طلبد و برای رسیدن به این هدف باید کار را از فضای اداری مخصوصا اعضای شورای زکات شروع کرد و اهمیت و جایگاه شورای زکات و خود زکات باید مشخص شود. سپس در بین مردم به آگاه سازی و تبلیغات پرداخت زکات پرداخت.

سهندی ارائه برنامه های مدون و مستمر در ستاد های برگزاری نمازهای جمعه و تدوین یک نظام نامه  با مشارکت تمام اعضای شورای زکات و مشارکت حوزه ها و دانشگاه ها را از مهمترین راهکارها برای آگاه سازی مردم بویژه جوانان از اهمیت و ارزش پرداخت زکات برشمرد.

در ادامه این نشست اعضای شورای زکات به ارائه پیشنهادات خود در مورد چگونگی تبلیغ، آگاهی و جذب زکات پرداختند.

انتهای پیام/ح

برگزاری  نشست تخصصی پیشگامان و نخبگان زکات آذربایجان غربی در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.