مدیر کل امور اقتصاد‌ی و دارایی فارس گفت: امسال سرمایه گذاری خارجی در استان ۱۰ برابر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دایی مدیر کل امور اقتصاد‌ی و دارایی فارس با بیان اینکه سرمایه گذاری خارجی امسال در استان ۱۰ برابر شده است، تصریح کرد: پارسال ۱۰ طرح خارجی با حجم ۹۵ میلیون دلار و اشتغال ۴۱۱ نفر در فارس به تصویب رسید.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۱۲۷ نفر با سرمایه گذاری خارجی‌ها اظهار کرد: امسال ۹ طرح با حجم ۹۱۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان جذب شده است.

مدیر کل امور اقتصاد‌ی و دارایی فارس اضافه کرد: طرح تولید کنستانتره کرومیت توسط چینی‌ها در شهرستان نی ریز، تولید انواع پاستا، غذا‌های آماده توسط ایتالیایی‌ها در منطقه ویژه اقتصاد‌ی شیراز، ساخت نیروگاه‌های خورشیدی و ارائه خدمات حمل و نقل هوایی مسافر، بار، مرسولات پستی و امد اد هوایی توسط یک شرکت اماراتی و ساخت آزمایشگاه مرکزی در دانشگاه شیراز از مهمترین این طرح‌ها است.

دایی تصریح کرد: کشور‌های امارات، چین، ایتالیا، آلمان، آفریقای جنوبی و ترکیه در این طرح‌ها سرمایه گذاری کرده اند.

مدیرکل امور اقتصاد‌ی و دارایی فارس بیان کرد: از مهمترین این طرح‌ها است که در دهه فجر به بهر برداری می‌رسد شامل طرح تولید کنستانتره کرومیت در شهرستان نی ریز به سرمایه گذاری ۵ و یک دهم میلیون دلاری سرمایه گذار چینی است.

وی ادامه داد: همچنین تولید انواع پاستا، غذا‌های آماده، قهوه، روغن زیتون، نوشید نی‌ها و کنسانتره میوه‌جات با سرمایه گذاری ۹ و دو دهم میلیون دلاری سرمایه گذار ایتالیایی در منطقه ویژه اقتصاد‌ی شیراز مراحل پایانی خود را گذرانده و آماده افتتاح است.

دایی با اشاره به طرح آلمانی‌ها برای اخت چرخه کامل تولید پنل فتو ولتائیک بیان کرد: این طرح با حجم سرمایه گذاری ۷۳۰ میلیون دلاری قرار است در شیراز و لامرد ساخته شود که با ساخت آن برای هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

وی افزود: این طرح هم اکنون در مرحله اخذ کد جذب از بانک مرکزی و ثبت شرکت مشترک در ایران قرار دارد.

مدیر کل امور اقتصاد‌ی و دارایی فارس گفت: ۴ طرح دیگر در زمینه نیروگاه خورشید‌ی به ظرفیت ۱۰ مگاوات توسط سرمایه گذاران آفریقای جنوبی و ترکیه در شهرستان‌های لارستان و زرین د. شت با حجم سرمایه گذاری خارجی هر یک ۱۵ میلیون دلار است.

انتهای پیام/ن

جذب سرمایه گذاری خارجی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار