مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی گفت: 2 میلیون و 400 هکتار از اراضی خراسان شمالی از محل کاداستر پیمایش استانی شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز بجنورد؛ اسدی مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر با بیان اینکه 2 میلیون و 400 هکتار از اراضی خراسان شمالی از محل کاداستر پیمایش استانی شده است، افزود: جانمایی حریم رودخانه ها در بانک اطلاعاتی کاداستر در سال 95، 2 هزار و 150 هکتار بود اما در سال 96 این رقم به پنج هزار و 747 هکتار رسید.

وی عنوان کرد: اجرای طرح کاداستر، حریم امنیتی برای مالک ایجاد می کند و با توجه به اینکه بیشترین اختلافات در محاکم قضایی اختلافات ملکی است، اجرای این طرح از بروز این اختلافات جلوگیری می کند.

اسدی با اشاره به اینکه سند کاداستر دارای مختصات جهانی و هولوگرام اختصاصی است گفت: اگر سند کاداستر برای اراضی صادر شود دیگر مالکین نگرانی نسبت به از بین رفتن اطلاعات اراضی خود در مواقع بحران نخواهند داشت .

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی اظهارکرد: بیش از 2 هزار و 400 جلد دفاتر املاک در خراسان شمالی وجود دارد که باید اطلاعات آنها در دفاتر املاک ثبت شود که از زمان اجرای طرح کاداستر تاکنون اطلاعات 700جلد دفتر اسکن شده است .

 اسدی با اشاره به صدور سند مالکیت در روستاها گفت: تمام روستاها و شهرهای زیر 25 هزار خانوار مشمول قانون ساماندهی هستند .

وی افزود: متولیان امر مثل بنیاد مسکن و دهیاری و شوراها به نمایندگی از مردم می توانند پرونده ها را تشکیل دهند تا علاوه بر کاهش هزینه ،نیازی به حضور مستقیم مردم به ثبت اسناد و املاک نباشد.

اسدی اظهار کرد:قبل از این مردم بایستی از طریق قانون تعیین و تکلیف اسناد خود را ثبت و سند دریافت می کردند که هزینه ای بیش از یک میلیون تومان داشت ، از این پس مردم با استفاده از قانون  صدور سند مالکیت روستاها می توانند این هزینه ها را به 150 هزار تومان کاهش دهند.

وی، افتتاح کانون سردفتران، افتتاح ساختمان جدید اداره کل ثبت اسناد، کاهش زمان استعلام پرونده ها به 2 روز، انتقال پرونده های شرکت ها به مرکز استان،  ، راه اندازی سامانه ثبت شرکت ها، آسیب شناسی فرایند های ثبت اسناد املاک را از جمله اقدامات اداره کل ثبت و اسناد و املاک خراسان شمالی عنوان کرد.

وی گفت: با اجرای کامل این طرح دیگر جعل ، کلاهبرداری و فروش مال به غیر را نخواهیم داشت که این کار منجر به کاهش قابل توجه پرونده های قضایی می شود.

گفتنی است : کانون سردفتران هفته آینده در استان افتتاح می شود.

انتهای پیام/ا

افتتاح کانون سر دفتران در خراسان شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.