با انجام موفقیت‌آمیز آزمون تضمین عملکرد و تولید روزانه ۱۶ هزار و ۲۰۰ تن گندله در شرکت گندله‌سازی فولاد سنگان فولاد مبارکه، این شرکت به ظرفیت اسمی طراحی دست یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، با انجام موفقیت‌آمیز آزمون PGT(تضمین عملکرد) و تولید روزانه 16 هزار و 200 تن گندله در شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان (گندله‌سازی فولاد سنگان فولاد مبارکه) در سوم بهمن 1396، این شرکت به ظرفیت اسمی طراحی دست یافت و راه خود را برای دستیابی به ظرفیت اسمی سالانه تولید 5 میلیون تن گندله هموار کرد.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با اعلام این خبر و با بیان اینکه تولید گندله در فولاد سنگان از ابتدای بهره‌برداری تاکنون از مرز 600 هزار تن تولید گندله عبور کرده، در جلسه بررسی و کنترل گزارش‌های آزمون تضمین عملکرد (PGT) کارخانه 5 میلیون تنی گندله‌سازی، ضمن تبریک این موفقیت به خانواده بزرگ فولاد مبارکه از تلاش تمامی همکاران، مشاوران و پیمانکاران این شرکت تشکر و قدردانی کرد.

سید محسن میرمحمدی، کسب این موفقیت‌ها را نشان از کیفیت مطلوب اجرای طرح دانست و افزود: این نخستین بار در کشور است که یک کارخانه گندله‌سازی با این ظرفیت توانسته است در کمتر از 4 ماه با رعایت همه معیارهای کمی و کیفی تولید، به ظرفیت اسمی طراحی دست یابد.

در همین راستا، معاون بهره‌برداری فولاد سنگان با تشریح چگونگی انجام این آزمون عملکردی افزود: PGT فرایند آزمون عملکرد تجهیزات کارخانه است که طبق قرارداد، پس از انجام موفقیت‌آمیز این مرحله از کار و حصول اطمینان از اینکه تجهیزات نصب شده در صورت مهیا بودن همه شرایط مطلوب، قابلیت تولید بر اساس ظرفیت نامی را دارند، عملاً تجهیزات خط تولید برای بهره‌برداری به صورت موقت تحویل شرکت می‌گردد و در ادامه در یک بازه زمانی یک‌ساله پیمانکار طرح به رفع اشکالات جزئی و احتمالی اقدام می‌کند.

سید علی شمسی‌نیا،  ادامه داد: در شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان طی یک دوره پنج روزه و در جریان آزمون PGT از 28 دی‌ماه تا 3 بهمن، متوسط تولید از ظرفیت نامی هم فراتر رفت و توانمندی تجهیزات به لحاظ کمی و کیفی مطلوب و رضایت‌بخش بود. انتظار می‌رود با توجه به افزایش دانش فنی و بهبود عملکرد نیروی انسانی شرکت و همچنین با حمایت و پشتیبانی گروه فولاد مبارکه، برنامه تولید سالانه و دستیابی به ظرفیت اسمی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان محقق و بخش عمده‌ای از نیاز گروه فولاد مبارکه به مواد اولیه تأمین شود.

وی با تأکید بر اینکه در این آزمون همچنین مصارف آب، برق و گاز نیز در حد استانداردهای طراحی شده و مناسب‌تر از بهینه کاوی های جهانی بوده است، اظهار داشت: در این فرایند همچنین توانستیم با رعایت موارد زیست‌محیطی و به خصوص اجرای دستورالعمل‌های ایمنی به مسئولیت اجتماعی شرکت نیز عمل کنیم.

معاون بهره‌برداری فولاد سنگان خاطرنشان کرد: در جریان انجام این آزمون، همچنین شاخص‌های کیفی محصول در حد مطلوب و قابل رقابت با سایر محصولات جهانی بود.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.