مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت : خوشبختانه با توجه به گستردگی آتش سوزی انبار پالت خسارت جانی نداشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  آتش‌پاد بهزاد بزرگزاد با اشاره به آتش سوزی گسترده بامداد امروز در انبار چوب اظهار داشت: با اعلام خبر حریق انبار پالت چوب واقع در حصه شمالی در ساعت 00:32 بامداد، اکیپ ایستگاه‌های 7،24 و 19 در رینگ اول و ایستگاه‌های 6،10و 16 در رینگ دوم به همراه پشتیبانی 8 دستگاه خودرو اطفائیه سنگین و فوق سنگین، یک دستگاه خودرو آبرسان، خودرو حامل دستگاه تنفسی به همراه مدیر منطقه 3 عملیاتی و  افسران کشیک وقت به محله حادثه اعزام شدند.

وی پیرامون عدم رعایت نکات ایمنی در این حادثه بیان کرد: موادی که از ارزش حرارتی حریق بالایی برخوردار هستند باید در یک محیط سربسته و با رعایت و نکات ایمنی انبارداری شوند، در حالی که این انبار با مساحت یک‌هزار و 200 متر مربع در محیطی سرباز و به صورت فله‌ای فعالیت داشته است.

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: از آنجایی که برای سوختن هر مواد 3 فاکتور ماده سوختنی، اکسیژن و حرارت نیاز است، وجود ماده سوختنی، اکسیژن و باد سبب گسترش سریع حریق شد. با توجه در بر گرفتن فضای زیاد و امکان انتقال حریق به منازل و مغازه‌های مجاور، اکیپ‌های عملیاتی به 2 اکیپ مجزا تقسیم شده، به گونه‌ایی که اکیپ نخست اقدام به تخلیه ساکنان منازل مجاور و اکیپ دوم  برای جلوگیری از گسترش حریق ازچهار ضلع نسبت به اطفا حریق اقدام کردند.

وی پیرامون مدت زمان پاکسازی محیط تصریح کرد: پاکسازی این انبار با حساسیت هر چه تمام حدود 4 ساعت به طول انجامید و سرانجام حریق گسترده انبار پالت چوب در سردترین شب سال اصفهان با رشادت آتش‌نشانان اطفا شد.

وی افزود: تشخیص عامل حرارت در دست کارشناسان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان قرار گرفته و بررسی علت آن ادامه دارد.

آتش‌پاد بزرگزاد گفت: این حریق با وجود گستردگی زیاد خوشبختانه خسارت جانی در بر نداشت اما یکی از آتش‌نشانان از ناحیه دست دچار حادثه شد و بلافاصله برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل شد.

 

انتهای پیام/م

 

آتش سوزی در انبار پالت چوب

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.